Enter your keyword

post

Sustainability School #45: Cum măsurăm performanța în sustenabilitate prin ESG Risk Ratings

Rolul companiilor în societate devine de la an la an tot mai complex și, dincolo de presiunea profitabilității, apar continuu noi responsabilități față de mediu și oameni, noi cerințe din partea stakeholderilor, în special a finanțatorilor și investitorilor.
Raportarea indicatorilor ESG (de mediu, social, guvernanță) a atras tot mai multă atenție în ultimii ani, iar astăzi reprezintă un element extrem de important, integrat în strategiile de business. Un catalizator important al acestui context îl reprezintă și peisajul legislativ european, aflat în continuă schimbare, ce are rolul de a spori gradul de asumare (accountability) al companiilor, dar și contribuția acestora la rezolvarea problemelor sociale și de mediu ale societății, prin dezvoltarea unor soluții profitabile.
În tot acest proces de transformare, cercetarea și rating-urile ESG aduc un plus de valoare, deoarece ajută la identificarea, înțelegerea și evaluarea impactului financiar al temelor ESG materiale (importante pentru o companie din perspectiva riscurilor) și a modului în care acestea pot avea un impact asupra performanței pe termen lung a organizației.
Astfel, cunoașterea ratingului ESG ajută managerii din companii să orienteze afacerea în direcția corectă, să atragă investițiile și să îmbunătățească transparența în dialogul cu acționarii.
La webinarul susținut de experții Sustainalytics ne-a fost oferită:
  • O privire de ansamblu asupra produsului reprezentativ Sustainalytics: cadrul de cercetare a evaluării de risc ESG, inclusiv ce măsoară și cum se calculează
  • O privire de ansamblu asupra felului în care este folosită pe piețele globale cercetarea în ESG, inclusiv motivele cercetării și abordările folosite
Despre vorbitori
Adelina Ciumau este Team Lead Consumer Focused Industries- Research Products, Sustainalytics Timișoara. Ea s-a alăturat echipei Sustainalytics în 2016 și s-a concentrat pe Sectorul Bunurilor de Consum. Ea supervizează analiza anuală a asupra a peste 600 de companii publice și private din sub-industriile bunurilor de larg consum cu viteză de rotație mare, inclusiv agricultură, industrie alimentară și retail. Împreună cu echipa ei, Adelina contribuie la produsul principal al Evaluării de Risc Sustainalytics, inclusiv la cercetarea pentru Sustainability Linked Loans și cazurile pre-IPO.
Karin Malmberg este director al echipei de consultanță clienți al Sustainalytics Londra. Din această poziție, ea conduce o echipă de consultanți care consiliază administratori de active, bănci și fonduri de pensii în eforturile lor de a aplica rezultatele cercetărilor și analizelor de ESG în procesele lor de investiții. Karin are peste 12 ani de experiență în investiții responsabile și sustenabile și face adesea prezentări pe diverse subiecte de ESG.
Morningstar Sustainalytics derulează activități de cercetare, colectare de date și analiză cu privire la performanța de mediu, socială și de guvernanță (ESG) pentru investitorii instituționali și companii. De peste 30 de ani, compania se concentrează pe livrarea de soluții inovative care le-au permis investitorilor instituționali să identifice, înțeleagă și gestioneze riscurile și oportunitățile din perspectiva ESG. Sustainalytics lucrează cu sute de companii cu intermediarii lor financiari pentru a-i ajuta să integreze sustenabilitatea în politicile, practicile și proiectele lor.

Scurt preview

Inregistrarea integrala:

Urmărește înregistrarea integrală a edițiilor SustainAbility School, pe platforma dedicată exclusiv membrilor Coaliției România Sustenabilă.

SustainAbility School este un program de educatie dedicat exclusiv angajatilor din organizatiile membre ale Ambasadei Sustenabilitatii in Romania prin programul Coalitia Romania Sustenabila.

Daca esti angajatul unuia dintre membri poti obtine parola de la persoana de contact a organizatiei tale in cadrul Coalitiei.

Daca angajatorul tau nu s-a implicat inca, dar vrei sa participi la editiile viitoare si sa ai acces la editiile trecute, cere decidentilor din organizatia ta sa devina membru.