Tranziția spre „verde” împarte industria în două: Compania auto Volvo părăsește cea mai vocală asociație europeană a producătorilor auto
Compania Volvo Cars a anunțat la finalul săptămânii trecute că va părăsi Asociația Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA) până la finalul anului 2022, din cauza unor diferențe între strategia de „înverzire” a companiei și cea a grupului european de lobby, potrivit Reuters.
Producătorul auto suedez vrea să aibă o ofertă de vehicule electrice completă până în 2030, înainte de a intra în vigoare propunerea UE cu privire la o interdicție de facto a vehiculelor pe carburanți din 2035.
Volvo s-a numărat printre companiile auto care au susținut în mod repetat că industria trebuie să realizeze mai rapid tranziția către opțiuni de transport cu emisii de carbon zero, însă ACEA a adoptat o poziție de ezitare pe acest subiect după ce europarlamentarii au votat în luna iunie în favoarea menținerii termenului final pentru anul 2035.
Mai exact, asociația a transmis că „orice reglementare pe termen lung care depășește limitele acestui deceniu este prematură în acest moment”.
Într-o declarație separată, Volvo a declarat că a ajuns la concluzia că „ambițiile și strategia de sustenabilitate a Volvo Cars nu este aliniată în totalitate cu modul în care se poziționează și în care lucrează ACEA la acest moment”.
Plecarea Volvo vine la mai puțin de o lună după ce Stellantis, al patrulea cel mai mare producător auto din lume, a anunțat că va părăsi ACEA până la finalul anului 2022, pe fondul unei abordări diferite cu privire la provocările mobilității viitorului.
ACEA este principalul organism de lobby al industriei auto încă din anul 1991, când a fost înființat, reunind cei mai mari 16 producători europeni de automobile, camioane, dube și autobuze.