fbpx

Enter your keyword

post

Proiect pilot: Companiile aeriene experimentează un mod de a vinde curse neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon

Proiect pilot: Companiile aeriene experimentează un mod de a vinde curse neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon

Călătoriile de business reprezintă una dintre principalele surse de emisii de carbon în lumea corporate la nivel global, notează QZ. Spre exemplu, furnizorul de servicii software Salesforce a produs în 2019 circa 146.000 de tone metrice de dioxid de carbon prin emisiile generate prin cursele de avion ale angajaților.

Foto: Gary Lopater/Unsplash

Acest nivel este echivalent cu nivelul emisiilor de carbon generat de 18.000 de gospodării din SUA într-un an. Totodată, 146.000 de tone metrice sunt echivalente cu 60% din totalul emisiilor generate într-un an de zile de centrele de date ale Salesforce, care deservesc peste 150.000 de clienți.

Salesforce s-a angajat să reducă la zero nivelul emisiilor de carbon până în 2040, însă pentru a-și atinge acest țel compania trebuie să găsească o cale mai sustenabilă pentru călătoriile de business ale angajaților.

Din acest motiv, Salesforce este una dintre companiile care iau parte la un program experimental bazat pe achiziția de certificate de combustibil alternativ pentru aviație (SAF). Aceste certificate sunt gândite pentru a le oferi călătorilor o modalitate de a cumpăra curse neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Forumul Economic Mondial (WEF) susține o astfel de schemă și lucrează la dezvoltarea unui cadru contabil care să le permită companiilor aeriene să vândă astfel de certificate SAF către cei mai mari clienți corporate pe care îi deservesc.

În cazul în care aceasta va fi funcțională, inițiatorii susțin că schema ar putea ajuta companiile să își reducă emisiile de carbon, în timp ce ar da un impuls combustibililor cu amprentă mai redusă de carbon și ar pava drumul către decarbonizarea industriei până în 2050.

SAF este acronimul utilizat în general pentru o categorie de combustibili pentru aviație care generează cu 50-80% mai puține emisii de carbon decât cele clasice, bazate pe combustibili fosili. Totuși, combustibilii SAF reprezintă astăzi doar 0,1% din totalul combustibililor utilizați în zborurile comerciale, în contextul în care este mai scump, iar oferta este extrem de limitată în prezent.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.