fbpx

Enter your keyword

post

Marius Cimpoeșu, Managing Director, MORNINGSTAR SUSTAINALYTICS ROMÂNIA: „Acutizarea unor probleme etice, sociale și de mediu, corelată cu accesul la informație pentru publicul larg, au crescut gradul de conștientizare al populației și implicit au creat o presiune pentru companii și investitori de a considera criterii de ESG în toate procesele lor decizionale.”

Marius Cimpoeșu, Managing Director, MORNINGSTAR SUSTAINALYTICS ROMÂNIA: „Acutizarea unor probleme etice, sociale și de mediu, corelată cu accesul la informație pentru publicul larg, au crescut gradul de conștientizare al populației și implicit au creat o presiune pentru companii și investitori de a considera criterii de ESG în toate procesele lor decizionale.”

  • Cum au evoluat investițiile în sustenabilitate ale companiei pe parcursul anului trecut? Care este valoarea acestora și către ce tipuri de proiecte s-au îndreptat investițiile?

Misiunea Morningstar Sustainalytics este de a contribui la o economie globală mai echitabilă și sustenabilă. Oferirea de informații ESG către companii și investitori pentru susținerea deciziilor lor cu privire la investițiile sustenabile precum și practicile proprii de conduită sustenabilă ale Morningstar sunt parte integrantă din această misiune. Angajamentele pentru sustenabilitate sunt reflectate în toate eforturile companiei, prioritizând arii din zona experienței angajaților, protecția și securitatea datelor, impactul spațiilor noastre de birouri și a centrelor de date asupra mediului și transparența și etica în afaceri.

De departe cea mai importantă evoluție a investițiilor în sustenabilitate la Morningstar Sustainalytics este angajamentul pentru atingerea nivelului de emisii Net Zero pentru organizația globală. Organizația noastră a devenit membru fondator al  Net Zero Financial Service Providers Alliance în Septembrie 2021, iar anul trecut am lansat Planul Morningstar pentru Tranziția Climatică. Pe termen scurt, ne angajăm să reducem nivelul emisiilor de gaze de seră cu 50% până în 2030 folosind 2019 ca punct de pornire, iar pe termen lung dorim să atingem zero net până în 2050. Vom raporta progresul anual și vom lucra cu ceilalți membri ai alianței pentru a oferi produse standardizate pentru tranziția la zero net.

  • Care sunt obiectivele strategiei de sustenabilitate ale organizației si care sunt cele mai mari 3 obstacole și oportunități în procesul de implementare a strategiei.

La nivelul organizației globale, am identificat cinci din cele 17 obiective de dezvoltare durabilă prioritare pentru strategia de sustenabilitate: 5. Egalitate de gen, 8. Muncă Decentă și Creștere Economică, 10. Reducerea Inegalităților, 12. Consum și Producție Responsabile, și 13. Acțiune pentru Schimbări Climatice. La nivelul fiecărui ODD avem deja politici și programe pe care le revizuim constant, precum și obiective specifice de îmbunătățire. Planul pentru Tranziția Climatică reprezintă și cea mai mare provocare, având în vedere numeroasele aspecte de considerat: birouri și centre de date, călătorii de afaceri, lanțul de aprovizionare, piețele de carbon și decarbonizarea. Experimentăm dificultăți în a inventaria în mod corespunzător emisiile de carbon din lanțul de aprovizionare și lucrăm la asta prin mai mult dialog și coordonare cu furnizorii noștri, creșterea standardelor în achiziții și parteneriate strategice. 

  • Cum vă pregătiți să răspundeți noilor cerințe privind raportarea de sustenabilitate impuse de noua directivă de raportare a sustenabilității corporative (CSRD)?

Morningstar Sustainalytics publică deja un raport anual de sustenabilitate bazat pe standardele Global Reporting Initiative, Sustainability Accounting Standards Board și Nasdaq, unde compania noastră este listată. Suntem în curs de evaluare a cerințelor impuse de CSRD, dar deja la acest moment, nivelul de transparență pe indicatorii de sustenabilitate depășește semnificativ cerințele legale din diferitele jurisdicții în care operăm. 

  • Care considerați că vor fi cele mai presante provocări la care compania va trebui să găsească soluții în 2023, pentru a-și menține performanța economică și atinge totodată, obiectivele de sustenabilitate? (de exemplu, instabilitatea economică / geopolitică, prețurile la energie, schimbările climatice, resurse naturale limitate, achiziția și retenția de talente, aspecte legate de lanțul de aprovizionare, conflictele globale, etc)

Angajamentul Morningstar pentru sustenabilitate urmărește creșterea rezilienței și potențialului companiei. Ne dorim să reducem impactul nostru asupra mediului în timp ce continuăm să dezvoltăm organizația și oferta de produse din domeniul soluțiilor inovative pentru acțiune pentru schimbările climatice, de unde și prioritizarea Planului Morningstar pentru Tranziția Climatică. 

  • Cum ați caracteriza pe scurt tranziția de la business as usual la business sustenabil în industria dumneavoastră?

Morningstar Sustainalytics oferă informații din sfera ESG de aproape 30 ani pentru investitori instituționali, inițial pe baza cererilor de la clienți orientați spre misiune și valori, reprezentând mai degrabă o nișă în industria investițiilor. Acutizarea unor probleme etice, sociale și de mediu, corelată cu accesul la informație pentru publicul larg, au crescut gradul de conștientizare al populației și implicit au creat o presiune pentru companii și investitori de a considera criterii de ESG în toate procesele lor decizionale. Dar implicarea autorităților și reglementările recente din diferite piețe au accelerat semnificativ acest ritm al tranziției spre încorporarea de criterii de sustenabilitate ca o stare de fapt în produsele financiare.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.