fbpx

Enter your keyword

post

Andra Rusu, CEO, Phoenix Environmental: „Sustenabilitatea pentru noi înseamnă sa faci o acțiune astăzi care va genera rezultate pozitive în viitor. Cum va arata ziua de maine? Ce vom lăsa moștenire pentru generațiile care vor veni după noi? ”

Andra Rusu, CEO, Phoenix Environmental: „Sustenabilitatea pentru noi înseamnă sa faci o acțiune astăzi care va genera rezultate pozitive în viitor. Cum va arata ziua de maine? Ce vom lăsa moștenire pentru generațiile care vor veni după noi? ”

  • Aproximativ 99% din companiile din România sunt IMM-uri, de aceea implicarea lor în sustenabilitate este esențială pentru a genera progres și schimbări profunde pentru economie, mediu și oameni. Cum se vede sustenabilitatea din perspectiva IMM-ului pe care îl reprezentați?

Suntem o firmă care oferă o soluții sustenabile pentru a reduce consumul sticlelor din plastic si pentru a îmbunătăți accesul la apa potabila în România. În 2020 am început colaborarea cu producătorul Elkay din SUA care are o experiență de peste 100 de ani în soluții pentru filtrarea apei. 

România deține peste 60% din rezerva totală de apă a Europei cu peste 2500 de izvoare. Aparatele de filtrare ale apei produse de Elkay, pe care le comercializăm în calitate de distribuitor exclusiv pe teritoriul României, se racordează la rețeaua de apă și printr-un sistem de filtrare inovativ, apa rezultată fiind curată și sănătoasă. 

Accesul la această rezervă de apă împreuna cu aparatele de filtrare de la Elkay ne ajuta sa oferim o soluție sustenabila care este posibila datorita resursei bogate de apa pe care o avem ca și țară, care trebuie exploatată într-un mod cat mai sustenabil. 

  • Aveți deja definită o strategie de sustenabilitate? Dacă da, care sunt obiectivele acesteia și care sunt cele mai mari 3 obstacole și oportunități în procesul de implementare. În caz contrar, ce planuri aveți în acest sens?

Sustenabilitatea pentru noi înseamnă sa faci o acțiune astăzi care va genera rezultate pozitive în viitor. Cum va arata ziua de maine? Ce vom lăsa moștenire pentru generațiile care vor veni după noi? Acestea sunt câteva dintre întrebările pe care ni le punem și acționând într-un mod constant, reușim cu pași mici să creăm obiceiuri care ne vor ajuta ca societate sa devenim mai sustenabili. Pe lângă aceste obiceiuri venim cu o soluție care a avut deja succes în SUA, America de Sud, Europa de Nord și de Vest, Asia și Africa de Sud.

Strategia noastră include:

  1. Reducerea deșeurilor generate de sticlele din plastic și reutilizarea repetată a aceluiași recipient
  2. Crearea unei infrastructuri pentru apă potabilă curată în locuri publice, în instituții și acasă
  3. Contorizarea plasticului economisit și transformarea rezultatelor în amprentă de carbon.

Cele mai mari obstacole: vechile obiceiuri greu de schimbat, lipsa educației în jurul sustenabilității și a unei hidratari adecvate, birocrația cu instituțiile publice.

Oportunități: educarea oamenilor cu privire la un stil de viața sănătos și sustenabil, reducerea emisiilor de carbon a țării noastre, îmbunătățirea infrastructurii și a accesului la apă potabilă în școli și în spitale, unde nevoia de apă filtrată se resimte cel mai mult. 

 

  • Tranziția la business sustenabil aduce beneficii și oportunități. Dintre acestea, atragerea de capital (finanțare) în condiții mai avantajoase, prioritate în obținerea sau menținerea unor contracte, alinierea la obiectivele de sustenabilitate ale clienților mari companii. Ați întâlnit deja asemenea situații?

Datorită faptului că am adus o soluție de top din SUA care îi ajută pe oameni să se hidrateze corespunzător și să reducă cantitatea deseurilor din plastic, ne-a ajutat să câștigăm clienți importanți. Primii noștri clienți au fost Ambasada SUA și bazele NATO, deoarece aceștia erau deja obișnuiți cu produsele Elkay. Astfel, asigurăm consumul de apă potabilă și îi ajutăm să își reducă amprenta de carbon.

 

  • Care considerați că vor fi cele mai presante provocări la care compania va trebui să găsească soluții în 2023, pentru a-și menține performanța economică și avansa totodată, pe drumul sustenabilității? (de exemplu, instabilitatea economică / geopolitică, prețurile la energie, schimbările climatice, resurse naturale limitate, achiziția și retenția de talente, aspecte legate de lanțul de aprovizionare, conflictele globale, etc.)

Colaborarea cu producătorul Elkay este una eficientă și beneficiem de sprijinul lor. La începutul anului 2021 am avut un impas, deoarece, agentul refrigerant R134a, necesar aparatelor de filtrare care răcesc apa, a intrat la categoria de gaze interzise pentru a fi importate în UE. Deoarece o mare parte din aparatele Elkay au această opțiune de răcire și aparatele fiind importate din afara Uniunii Europene, această schimbare ne-ar fi redus volumul de vânzări. 

Elkay, fiind cel mai mare producător de aparate de filtrare a apei la nivel global, a reușit să găsească o alternativa și a înlocuit agentul refrigerant cu un gaz natural R290 care pe lângă faptul că are un potențial de epuizare a ozonului (ODP) de 0, utilizează mai puțină energie, ceea ce duce la o reducere cu 40% a încărcăturii de agent frigorific și este o alternativă ecologică la agenții frigorifici cu hidrofluorocarburi (HFC) care sunt utilizați în mod obișnuit pentru sistemele de aer condiționat, pompe de căldură, frigidere etc.

Pandemia a fost o perioadă înfricoșătoare din multe aspecte, însă, noi am văzut-o ca pe o oportunitate și proiectul “Apa care îți dă viață!” a fost început chiar în luna martie a anului 2020. La nivel global totul a înghețat temporar, însă școlile din SUA au profitat de acest eveniment nefericit și au implementat schimbări în cadrul instituțiilor de învățământ pentru a fi pregătiți din punct de vedere sanitar pentru revenirea elevilor. Cum au făcut acest lucru? 

Au suplimentat aparatele existente tot cu aparate de la Elkay dar cu un model conceput special pentru acest context: aparate cu funcții de autoprotecție și cu activare pe baza de senzori. În pandemie vânzările le-au crescut considerabil. Acesta este un bun exemplu de gândire sustenabilă aplicată pe termen lung într-un context pe care mulți l-ar considera nefavorabil. 

Urmând exemplul școlilor din SUA ne străduim să aplicăm aceeași strategie în România, o strategie care a avut succes pe o scară mult mai largă.

 

  • Cum ați “vinde” sustenabilitatea unui antreprenor care nu crede în ea? Ce recomandări i-ați face?

Criza climatică globală este des folosită pentru a “vinde” sustenabilitatea, însă din experiența noastră nu este un argument convingător și nicidecum cel decisiv. Cel puțin nu în România la momentul actual din lipsa educației pe tema sustenabilității și din lipsa facilităților oferite societăților care vor sa adopte soluții sustenabile. 

Ceea ce am observat că are cu adevărat un impact este conștientizarea faptului că pașii mici duc spre schimbări majore și fiecare decizie luată ASTĂZI ne impactează sănătatea și modul de viață în viitor. În cazul nostru, îl ajutam pe antreprenor să identifice beneficiile scăderii amprentei de carbon pentru afacerea lui și modul în care implementarea soluției propuse de noi îl va ajuta să reducă costurile asociate consumului de apă potabilă pe termen lung și cum aceasta va crește sănătatea și productivitatea angajaților.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.