Cum ar putea merge înainte reforma pieței europene a certificatelor de carbon? Statele membre vor să mai aștepte un an
Țările din Uniunea Europeană iau în calcul o întârziere programată de un an pentru lansarea noii piețe a certificatelor de carbon pentru clădiri și transporturi, ceea ce ar însemna că aceasta ar intra în vigoare în 2027, în contextul în care echipele de negociere caută un compromis cu privire la politicile climatice ale blocului european, potrivit Reuters.

Foto: Chris LeBoutillier/Unsplash
Statele membre negociază o serie de legi care ar urma să stabilească ce înseamnă prețul poluării. În cadrul acestui pachet se numără și reforma pieței certificatelor de carbon în cazul industriei și al facilităților de producere a energiei, precum și lansarea unei noi scheme care va impune costuri pe emisiile de carbon ale combustibililor utilizați în transporturi, respectiv pe clădiri.
Echipele de negociere vor lua în considerare săptămâna aceasta propunerea ca noua piață să fie nu fie lansată în 2026, așa cum a propus inițial Comisia Europeană, ci în 2027, conform unui proiect de compromis consultat de jurnaliști.
Pachetul de legi ar trebui să ajute la reducerea emisiilor generate de clădiri și de sectorul de transporturi, însă unele state membre se uită la prețurile din piața de energie și se tem că o implementare mult prea rapidă a noului sistem ar duce la facturi și mai mari pentru populație.
Totuși, amânarea cu un an a lansării noului sistem nu trebuie să afecteze țintele climatice ale Uniunii Europene, dacă aceasta este gândită în mod corect. Scopul principal al unei amânări ar fi acela de a avea convinge statele care ezită la acest moment.
No Comments