fbpx

Enter your keyword

post

Ce vor liderii din FMCG pentru a atinge obiectivele de dezvoltare durabilă ale ONU: Colaborare, cuantificarea progreselor, durabilitate, implicarea consumatorilor și sprijin

Ce vor liderii din FMCG pentru a atinge obiectivele de dezvoltare durabilă ale ONU: Colaborare, cuantificarea progreselor, durabilitate, implicarea consumatorilor și sprijin

Liderii companiilor din industria bunurilor de larg consum (FMCG) sunt optimiști cu privire la posibilitatea obținerii unor progrese mai rapide în drumul spre atingerea obiectivelor de dezvoltare durabilă (ODD) ale ONU, prin intermediul a cinci măsuri de accelerare a impactului, potrivit unui raport publicat de compania de consultanță EY și de Forumul bunurilor de larg consum (CGF).

Foto: Daria Nepriakhina/Unsplash

Obiectivele de dezvoltare durabilă au fost stabilite în 2015, iar termenul limită pentru atingerea lor este anul 2030. Unul dintre domeniilor prioritare identificate pentru a accelera progresul ține de colaborare în vederea obținerii succesului.

Profitabilitatea și concurența în materie de venituri fac parte dintr-o economie sănătoasă, dar rezolvarea problemelor sistemice ale durabilității necesită colaborare. Companiile producătoare de bunuri de larg consum se pot ridica la înălțimea provocărilor viitoare, de la combaterea schimbărilor climatice la reducerea inegalităților la nivel mondial, numai dacă își unesc eforturile”, se arată în raport.

Un altul este legat de cuantificarea progreselor și efectelor, în contextul în care companiile nu pot gestiona ceea ce nu măsoară și există o nevoie clară de integrare a ODD în alte sisteme și de elaborare a unor standarde internaționale sau regionale uniforme. Al treilea domeniu prioritar ține de integrarea durabilității în ADN-ul companiei, iar al patrulea este legat de implicarea consumatorilor în procesul de atingere a acestor obiective.

Companiile producătoare de bunuri de larg consum ocupă o poziție privilegiată care le conferă o mare putere, dar și o mare responsabilitate în modelarea consumului. Acestea pot stimula un comportament mai bun din partea consumatorilor și pot crește gradul de conștientizare cu privire la ODD în moduri care nu sunt la îndemâna altor actori interesați. Consumatorii recompensează acele companii care procedează corect în direcția îmbunătățirii stării de sănătate a comunităților. Acele companiile care nu acționează în privința problemelor sociale și de mediu stringente, vor fi lăsate în urmă”.

Nu în ultimul rând, raportul menționează că toate ODD trebuie sprijinite, dar trebuie acordată prioritate domeniilor în care companiile au puterea de a produce schimbările cele mai mari.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.