fbpx

Enter your keyword

post

Grégoire Vigroux, CEO, BonApp.eco: „sustenabilitatea este una dintre valorile principale ale aplicației bonapp.eco și de fapt motivul pentru care am construit această soluție pentru a reduce risipa alimentară în România”

Grégoire Vigroux, CEO, BonApp.eco: „sustenabilitatea este una dintre valorile principale ale aplicației bonapp.eco și de fapt motivul pentru care am construit această soluție pentru a reduce risipa alimentară în România”

  • Aproximativ 99% din companiile din România sunt IMM-uri, de aceea implicarea lor în sustenabilitate este esențială pentru a genera progres și schimbări profunde pentru economie, mediu și oameni. Cum se vede sustenabilitatea din perspectiva IMM-ului pe care îl reprezentați?

La nivel mondial sunt irosite o treime din alimentele produse pentru consum, iar 10% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră sunt cauzate de deșeurile alimentare. În acest context, sustenabilitatea este una dintre valorile principale ale aplicației bonapp.eco și de fapt motivul pentru care am construit această soluție pentru a reduce risipa alimentară în România. Obiectivele noastre sunt strâns legate atât de limitarea pierderilor de alimente, dar și a tuturor resurselor irosite în acest proces dăunător. 

  • Aveți deja definită o strategie de sustenabilitate? Dacă da, care sunt obiectivele acesteia și care sunt cele mai mari 3 obstacole și oportunități în procesul de implementare. În caz contrar, ce planuri aveți în acest sens?

Una dintre cele mai mari oportunități este conștientizarea, la nivel mondial, a efectelor pozitive aduse de un trai mai sustenabil și de concentrarea asupra dezvoltării durabile în toate industriile. În acest sens, atât consumatorii, cât și companiile simt nevoia și dorința de a avea mai multe opțiuni sustenabile la îndemână, fie că este vorba de variante alternative pentru ingrediente sau materiale, de accesul mai rapid la resurse … sau limitarea amprentei de carbon.

Pe de altă parte, un obstacol pe care îl observăm este dificultatea cu care anumite obiceiuri vechi de consum se schimbă. Vorbim și de obiceiuri mici precum aducerea la cumpărături a unei sacoșe de acasă pentru a nu mai cumpăra alta la magazin, sau de a înțelege diferența dintre termenele de valabilitate exprimate pe etichetele alimentelor. Pentru a vedea rezultate este nevoie de timp și de implicarea activă întregii societăți, dar suntem încrezători că suntem cu toții parte din procesul schimbării.

  • Tranziția la business sustenabil aduce beneficii și oportunități. Dintre acestea, atragerea de capital (finanțare) în condiții mai avantajoase, prioritate în obținerea sau menținerea unor contracte, alinierea la obiectivele de sustenabilitate ale clienților mari companii. Ați întâlnit deja asemenea situații?

Într-adevăr, și vedem o deschidere din ce în ce mai mare a partenerilor ce se alătură misiunii noastre de a reduce risipa alimentară.  Ne bucură faptul că business-urile au văzut efectele pozitive atât financiare, cât și de mediu ale aplicării soluțiilor sustenabile cum este bonapp.eco

  • Care considerați că vor fi cele mai presante provocări la care compania va trebui să găsească soluții în 2023, pentru a-și menține performanța economică și avansa totodată, pe drumul sustenabilității? (de exemplu, instabilitatea economică / geopolitică, prețurile la energie, schimbările climatice, resurse naturale limitate, achiziția și retenția de talente, aspecte legate de lanțul de aprovizionare, conflictele globale, etc)

 În România, aproape jumătate din venitul unei familii este alocat pentru achiziționarea produselor alimentare. Acest lucru, dublat și de mediul inflaționist unde prețurile alimentelor au crescut considerabil, va face mai evidentă alegerea unor produse sau servicii mai puțin sustenabile, dar care sunt de multe ori mai accesibile ca preț. Provocarea noastră este să oferim în continuare o soluție sustenabilă, dar care să fie atractivă din perspectiva prețurilor și să ajute mai departe la diminuarea pierderilor financiare ale partenerilor noștri.

  • Cum ați “vinde” sustenabilitatea unui antreprenor care nu crede în ea? Ce recomandări i-ați face?

La bonapp.eco încercăm să informăm partenerii noștri despre beneficiile de a deveni o afacere sustenabilă , prezentându-le atât avantajele valorificării unei părți deseori neglijată din business-ul lor, dar și impactul negativ pe care ignorarea acestuia l-ar presupune.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.