fbpx

Enter your keyword

post

Afaceri pentru Viitor, sezonul 2: „Cred cu tărie că numai un business cu un leadership etic va putea dăinui peste ani”-Dragoș Holban, Vrancart

Afaceri pentru Viitor, sezonul 2: „Cred cu tărie că numai un business cu un leadership etic va putea dăinui peste ani”-Dragoș Holban, Vrancart

Etica este unul dintre factorii esențiali pentru ca o afacere să dureze, consideră Dragoș Holban, CFO-ul grupului Vrancart, unul dintre cei mai importanți producători locali de hârtie pentru carton ondulat și ambalaje.

„Cred cu tărie că numai un business etic, un business cu un leadership etic și cu o cultură organizațională etică poate să dăinuie peste ani și ani, spre deosebire de un business orientat către profitul imediat și pentru care perspectivele pot fi destul de neclare”, a declarat Dragoș Holban în cadrul celui de-al doilea sezon al emisiunii „Afaceri pentru Viitor”, dedicat IMM-urilor, susținut de ING.

Proiectul a fost demarat anul trecut de Ambasada Sustenabilității din România pentru a aduce față în față cei mai importanți lideri ai mediului de afaceri și cele mai importante teme privind dezvoltarea sustenabilă.

La începutul anului 2021, compania Vrancart a anunțat o investiție de 17 milioane de euro într-un proiect de reciclare a deșeurilor. Acesta va fi amplasat în Adjud (județul Vrancea), pe platforma industriala a Vrancart și urmează să fie finalizat anul viitor. Pentru acest proiect, compania a obținut un ajutor de stat în valoare de 8,3 milioane de euro.

În opinia liderului Vrancart, sustenabilitatea presupune asumarea unor decizii de business ținând cont de impactul pe care acestea îl au pe termen lung. „Până la urmă, sustenabilitatea ce înseamnă? Înseamnă niște decizii pe care le luăm astăzi, pentru a ne satisface niște nevoi, dar fără a afecta resursele generațiilor viitoare, care la rândul lor vor trebui să-și satisfacă nevoile cel puțin în aceleași condiții de astăzi.”

Totodată, tranziția către un model economic sustenabil reprezintă o provocare, dar în același timp, și o direcție către care toate companiile vor trebui să se îndrepte, menționează Holban.

În ceea ce privește modul în care arată managerul viitorului, capabil să conducă o companie spre un model economic sustenabil, Dragoș Holban consideră că trebuie să încurajeze participarea la procesul de luare a deciziilor în cadrul companiei și să dea dovadă de agilitate și flexibilitate, într-o lume aflată în continuă schimbare.

„Văd un manager multilateral dezvoltat, văd un manager care să încurajeze participarea la procesul de luare a deciziilor. Văd un model de leadership participativ și consultativ. Mai văd o componentă importantă a managerului viitorului: agilitatea. Pentru că businessurile se derulează atât de rapid în ziua de astăzi, schimbările sunt atât de rapide, oportunitățile apar și dispar, chiar și crizele. Eu cred că acei manageri agili, orientați către echipă și către comunicare vor avea succes”, susține directorul financiar al companiei Vrancart.

Nu în ultimul rând, managerul viitorului trebuie să fie orientat către sustenabilitate și este necesar să ia decizii de business cântărind atent impactul lor asupra mediului și societății. „Văd managerul orientat către zona sustenabilității; atunci când va pune pe masa decizii va trebui să se gândească foarte bine și foarte atent la impactul acestor decizii, în ceea ce privește partea de mediu, componenta socială și bineînțeles, modul în care urmează să fie folosite și utilizate resursele companiei”, menționează Dragoș Holban.

De asemenea, el spune că realizarea rapoartelor de sustenabilitate începe să devină o activitate din ce în ce mai importantă pentru departamentele financiare ale companiilor. „Tendința pe care o vedem în zona aceasta de business și de raportare se translatează ușor-ușor dinspre rapoartele financiare către rapoartele de sustenabilitate, pentru că este normal să se vadă și posibilitățile de continuitate a activității, în situații în care accesul la resurse devine din ce în ce mai restrictiv, dar și costul acelor resurse crește din ce în ce mai mult”, adaugă executivul.

Proiectul “Afaceri pentru Viitor ” este dezvoltat de Ambasada Sustenabilității în România (ASR), cu obiectivul de a atrage atenția asupra celor mai importante teme privind dezvoltarea sustenabilă a afacerilor, în cadrul unor dialoguri cu cei mai importanți lideri ai mediului privat. Cel de-al doilea sezon este dedicat segmentului IMM și este realizat în parteneriat cu ING România.

Despre Ambasada Sustenabilității

Ambasada Sustenabilității în România promovează modelul economic în care companiile, prin parteneriate, pot rezolva probleme sociale și de mediu fără a sacrifica eficiența economică (profitul). Ambasada este o inițiativă nonprofit, privată și apolitică. Lansată oficial în 2018, organizația aduce laolaltă companiile responsabile și ONG-urile implicate pentru ca împreună să contribuim la apropierea momentului în care românii trăiesc într-un mediu sănătos, o societate echitabilă și prosperă.

Despre ING România
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.