fbpx

Enter your keyword

Jurnaliști pentru sustenabilitate

„Jurnaliști pentru Sustenabilitate”, este un program care răspunde nevoii jurnaliștilor români de înțelegere a modelului economic sustenabil (cel în care companiile, prin intermediul parteneriatelor, pot rezolva probleme sociale și de mediu fără a sacrifica eficiența economică și profitul) promovat la nivel mondial și cu o accelerare mai mare, în cadrul UE. 

Partenerul strategic al programului este Sustainable Journalism Partnership, o rețea globală de lideri media, jurnaliști și cercetători care lucrează împreună pentru a stabili modul în care jurnalismul poate deveni mai sustenabil și, în același timp, cum poate contribui la o lume sustenabilă.

Evenimentele principale desfășurate cu ocazia lansării programului au inclus o întâlnire cu mediul academic și un curs interactiv cu jurnaliști. Programul va continua cu noi activități menite a construi o platformă de informare, educare și colaborare între mediul academic, profesioniștii din domeniul jurnalismului, mediul de afaceri și alte părți interesate.

Obiectivul pe termen lung este ca jurnalismul să poată crea și în România, schimbări sociale, economice și politice puternice, să pună presiune asupra decidenților politici, autorităților publice și actorilor din mediul privat și, nu în ultimul rând, să crească nivelul de conștientizare și implicare a indivizilor, comunităților și a societății per ansamblu cu privire la sustenabilitate.

„Jurnaliști pentru Sustenabilitate” este realizat cu sprijinul Raiffeisen Bank Români, finanțator principal, Up România, Dacia, Environ, susținători, și Ambasada Suediei în România, partener instituțional.

Vezi aici comunicatul de presă.

Vezi aici galerie foto. 

„Încă de la lansare, Ambasada Sustenabilității dialoghează cu mediul economic românesc, oferind acces la instrumente și expertiză pentru transparență în afaceri și practici sustenabile, astfel încât companiile să se adapteze cât mai eficient la acest model economic și de management. Din acest motiv, considerăm că ține de responsabilitatea noastră să aducem și jurnaliștilor cunoștințele necesare, pentru ca aceștia să știe cum să aprecieze managerii și companiile care fac tranziția la afaceri responsabile și, în același timp, să îi sancționeze pe cei care, prin lipsă de transparență și de acțiune, continuă să eludeze asumarea costurilor de mediu și sociale. Jurnaliștii sunt și trebuie să-și asume rolul de gardieni ai democrației și ai economiei responsabile, a declarat Dragoș Tuță, Fondator și Președinte Ambasadei Sustenabilității în România.

Vezi testimonial video aici.

 „Subiectele de sustenabilitate au devenit din ce în ce mai prezente pe agenda publică, atât din punctul de vedere al nivelului de reglementare și transparentizare a practicilor de sustenabilitate, dar și al extinderii ofertei de produse și servicii cu componenta de sustenabilitate, presei revenindu-i un rol central în acest proces de comunicare. Susținem acest demers care le oferă jurnaliștilor o platformă de învățare și dialogcontribuind la schimbări pozitive dar și la atenuarea fenomenului de dezinformare, a declarat Roxana Barbato – Director ESG și Sustenabilitate Raiffeisen Bank România. 

 

Fără jurnalism inovator și independent, nu vom putea transforma și reconstrui societăți democratice și sustenabile. Sustenabilitatea și democrația sunt interconectate in profunzime.”, a declarat Lars Tallert, Fondator și Președinte, Sustainable Journalism Partnership.

Curs interactiv cu jurnalisti

Masa rotundă cu mediul academic

Galerie foto