MIANA FLORIAN, Sustainability Officer, RebelDot – „Când vorbim despre sustenabilitate ne referim la oameni, planetă și economie, nu doar la componenta de mediu, iar în acest moment a face eforturi active înspre a deveni un business sustenabil reprezintă un avantaj competitiv. ”
- Aproximativ 99% din companiile din România sunt IMM-uri, de aceea implicarea lor în sustenabilitate este esențială pentru a genera progres și schimbări profunde pentru economie, mediu și oameni. Cum se vede sustenabilitatea din perspectiva IMM-ului pe care îl reprezentați?
În anul 2022, am decis să deschidem în compania noastră un rol de specialist sustenabilitate. Grija față de oameni, față de comunitățile din care facem parte, fată de clienții noștri, este omniprezentă în compania noastră, și acum ne-am extins această grijă, și înspre mediul înconjurător.
Ne dorim sa sărbătorim cel puțin 50 de ani de activitate, iar pentru ca acest lucru sa fie posibil, trebuie să contribuim activ la reducerea impactului negativ pe care compania noastră îl are asupra mediului. Nu putem și nu ne dorim să stăm deoparte. Vrem sa lăsăm o moștenire de care suntem mândri generațiilor care ne urmează.
- Aveți deja definită o strategie de sustenabilitate? Dacă da, care sunt obiectivele acesteia și care sunt cele mai mari 3 obstacole și oportunități în procesul de implementare. În caz contrar, ce planuri aveți în acest sens?
Momentan eforturile noastre se îndreaptă înspre a măsura și a optimiza consumul de resurse necesar pentru desfășurarea în condiții optime a activității afacerii noastre. De asemenea avem în plan câteva acțiuni de compensare.
În ceea ce privește componenta de oameni, compania noastră este recunoscută pentru o grijă extinsă față de oamenii noștri, pentru o cultură puternică și un mediu propice pentru a se dezvolta. Anul acesta am primit acreditarea Best Places to Work, certificare care validează toate munca pe care le-am depus pe această componentă. Iar dorința noastră este sa continuam în această direcție. Succesul nostru se datorează efortului depus de fiecare dintre noi.
În ceea ce privesc comunitățile din care facem parte, “our success is to be shared”, o credință pe care urmăm și anul aceasta ne vom implica la nivel local în câteva acțiuni sociale pe verticalele de educație, sănătate si well-being.
- Tranziția la business sustenabil aduce beneficii și oportunități. Dintre acestea, atragerea de capital (finanțare) în condiții mai avantajoase, prioritate în obținerea sau menținerea unor contracte, alinierea la obiectivele de sustenabilitate ale clienților mari companii. Ați întâlnit deja asemenea situații?
Vedem tot mai mult interes din partea clienților si a potențialilor clienți, înspre acțiunile noastre de sustenabilitate, în special pe componenta de mediu. Suntem parte din lanțul de valoare a clienților noștri, drept urmare, ne dorim sa contribuim activ la reducere impactului negativ asupra mediului.
- Care considerați că vor fi cele mai presante provocări la care compania va trebui să găsească soluții în 2023, pentru a-și menține performanța economică și avansa totodată, pe drumul sustenabilității? (de exemplu, instabilitatea economică / geopolitică, prețurile la energie, schimbările climatice, resurse naturale limitate, achiziția și retenția de talente, aspecte legate de lanțul de aprovizionare, conflictele globale, etc)
Sustenabilitatea face parte din strategia companiei noastre, fiind integrata pe toate verticalele acesteia. Nu este o componenta independenta a afacerii noastre. Drept urmare, indiferent de provocarile cu care compania noastra se va confrunta în viitor, eforturile pe sustenabilitate vor continua.
- Cum ați “vinde” sustenabilitatea unui antreprenor care nu crede în ea? Ce recomandări i-ați face?
Când vorbim despre sustenabilitate ne referim la oameni, planeta si economie, nu doar la componenta de mediu, iar în acest moment a face eforturi active înspre a deveni un business sustenabil reprezintă un avantaj competitiv. În România, sustenabilitatea este un subiect care abia acum începe să prindă teren, însă in contextul global este pe agenda agenților economici de câțiva ani. De asemenea, sustenabilitatea aduce cu ea, inovație si creativitate, dar poate oferi si o infrastructura în care afacerea să crească sănătos, astfel încât să continue să prospere pentru mulți ani.