Dragoș Butufei, Fondator Doctor Tom
- Aproximativ 99% din companiile din România sunt IMM-uri, de aceea implicarea lor în sustenabilitate este esențială pentru a genera progres și schimbări profunde pentru economie, mediu și oameni. Cum se vede sustenabilitatea din perspectiva IMM-ului pe care îl reprezentați?
Cred cu tărie că eforturile comune sunt mult mai consistente decât cele individuale.
Implicarea în sustenabilitate este vitală pentru viitor. Atât la nivel de organizatii, cât si la nivel individual.
Doctor Tom tocmai cu aceste principii a fost creat. Cu viziunea de a ne face lumea noastră mai bună. Cu misiunea este de a face mai bine și mai bun, atât în rândul organizațiilor, cât și în rândul oamenilor din organizații. Pentru o dezvoltare durabilă sanatoasă, sustenabilă.
- Aveți deja definită o strategie de sustenabilitate? Dacă da, care sunt obiectivele acesteia și care sunt cele mai mari 3 obstacole și oportunități în procesul de implementare. În caz contrar, ce planuri aveți în acest sens?
Obiectivele strategiei de sustenabilitate au fost concentrate pe inovație și dorința ca oamenii din organizații să aibă un start în viață cât mai frumos. Nu aș limita la 3 mari obstacole / oportunități în procesul de implementare. Pentru că, atunci când începi de la zero proiecte diferite/inovatoare, tocmai aici intervin obstacolele/oportunitățile: prin procesul în sine de educare continuă și prin asumarea integrării de concepte noi, diferite în rândul organizațiilor client.
- Tranziția la business sustenabil aduce beneficii și oportunități. Dintre acestea, atragerea de capital (finanțare) în condiții mai avantajoase, prioritate în obținerea sau menținerea unor contracte, alinierea la obiectivele de sustenabilitate ale clienților mari companii. Ați întâlnit deja asemenea situații?
Da
- Care considerați că vor fi cele mai presante provocări la care compania va trebui să găsească soluții în 2023, pentru a-și menține performanța economică și avansa totodată, pe drumul sustenabilității? (de exemplu, instabilitatea economică / geopolitică, prețurile la energie, schimbarile climatice, resurse naturale limitate, achiziția și retenția de talente, aspecte legate de lanțul de aprovizionare, conflictele globale, etc)
Lipsa de predictibilitate este inamicul invizibil din business și te face să găsești soluții cu viteză crescută de reacție.
Cu optimism, privesc către viitor și mă gândesc că trăim, găsim soluții, evoluăm și încercăm să ne construim lumea noastră mai bună. Prin propriul exemplu și tot ceea ce facem.
Tot ceea ce se întâmplă acum ne afectează sub o formă sau altă. Direct sau indirect. Însă, tot ce putem face este să fim propriile exemple și să putem face față la tot ce vine din exterior, la toate modificările care nu țin de noi de cele mai multe ori. Însă, evoluăm.
Prin tot ce facem împreună reușim totuși să construim și să găsim soluții pe acest drum al sustenabilității.
- Cum ați “vinde” sustenabilitatea unui antreprenor care nu crede în ea? Ce recomandări i-ați face?
Eu mă gândesc necontenit la viitor. Tu?