fbpx

Enter your keyword

post

Diana Cimpoeru, HR Toyota Material Handling Romania: Pentru a avea un succes de durată este nevoie de două condiții  – înțelegerea domeniului în care activezi și a contextului general.

Diana Cimpoeru, HR Toyota Material Handling Romania: Pentru a avea un succes de durată este nevoie de două condiții – înțelegerea domeniului în care activezi și a contextului general.

• Aproximativ 99% din companiile din România sunt IMM-uri, de aceea implicarea lor în sustenabilitate este esențială pentru a genera progres și schimbări profunde pentru economie, mediu și oameni. Cum se vede sustenabilitatea din perspectiva IMM-ului pe care îl reprezentați?

Compania noastră, Toyota Material Handling România, își dorește să fie parte a soluției când ne referim la criză climatică globală sau la alte provocări de sustenabilitate cu care se confruntă societatea în prezent. Noi ne-am angajat să accelerăm tranziția către o economie durabilă și cred că dacă toți ne-am coordona eforturile în aceeași direcție rezultatele ar deveni vizibile mult mai rapid.

• Aveți deja definită o strategie de sustenabilitate? Dacă da, care sunt obiectivele acesteia și care sunt cele mai mari 3 obstacole și oportunități în procesul de implementare. În caz contrar, ce planuri aveți în acest sens?

Da, avem o strategie de sustenabilitate axată pe direcția Oameni-Planetă-Prosperitate. Ne bazăm în primul rând pe s alariații noștri cărora încercăm să le optimizăm oportunitățile pentru a prospera la locul de muncă. Ne preocupă sănătatea și siguranță lor la locul de muncă, promovăm salariații talentați și încercăm să atragem oameni care să ni se alăture la crearea unei logistici sustenabile, a viitorului, oferim modalități de formare și dezvoltare profesională prin participarea la cursuri în cadrul Academiei noastre online și implicăm salariații în activități care să susțină angajamentul companiei de a funcționa în armonie cu natura înconjurătoare căreia ii purtăm respect.

Ne străduim să protejăm Planeta prin reducerea impactului activității noastre aspura mediului înconjurător. Ne concentrăm pe monitorizarea energiei folosite și evitarea pierderilor și a risipei din activitatea curentă, pe tot mai multe tehnologii eficiente din punct de vedere energetic. Folosim energie electrică 100% din surse regenerabile, utilizăm propriile panouri solare, propriile stații de alimentare a mașinilor electrice sau hibride, am dotat flota de mașini a companiei cu mașini electrice și hibride și multe asemenea. Pentru furnizorii noștri, pentru că și aceștia au un rol important și amprenta totală de carbon a companiei, am inclus cerințe specifice în Codul de Conduită pentru furnizori pentru a-i încuraja săseconcentreze pe reducerea emisiilor de carbon.

Susținem economia circulară prin modernizarea echipamentelor pe care le comercializăm și prelungirea duratei de viață a celor pe care le închiriem. Prin strategia Second Life am reușit să vindem mai multe echipamente utilizate și să reducem numărul de unități casate.

Prosperitatea – ne concentrăm pe calitate în tot ceea ce facem, încercăm să ușurăm parcursul clienților noștri pentru a-și atinge proprile obiective legate de productivitate, siguranță și durabilitate. Le oferim acestora echipamente de calitate și sigure, pentru a preveni accidentele de muncă derivate din manipularea echipamentelor de mișcare a mărfurilor, precum și mentenanță de calitate.

Măsurăm periodic gradul de satisfacție al clienților iar acesta a devenit un indicator de performanță utilizat în  scopul permanentei îmbunătățiri a activității. În procesul de implementare a strategiei de sustenabilitate întâlnim diverse obstacole, spre exemplu lipsa oamenilor de pe piață forței de muncă, nivelul de pregătire precar al candidaților absolvenți ai sistemului de învățământ actual dar contrabalansăm prin oferirea unui mediul de lucru plăcut, unor programe de instruire interne sau externe astfel încât să devenim un angajator dorit la care salariații să prospere la locul de muncă, să se implice în toate activitățile și să obțină cele mai bune rezultate.

În ceea ce privește Planeta, este greu să schimbăm modul de gândire și de acțiune al oamenilor care au trăit într-o societate de consum timp de 30 de ani, oameni pe care trebuie să îi învățăm ce înseamnă responsabilitatea față de mediul înconjurător sau cărora trebuie să le amintim de perioada în care găseam multe utilizări unui lucru în funcție de scopul sau principal. Eforturile făcute de companie în direcția protejării mediului înconjurător- inființarea propriei păduri, acțiuni de curățire a zonelor verzi, etc.- nu au rămas însă fără ecou, beneficile au fost făcute cunoscute în mod constant și în consecință atitudinea salariaților a început să se schimbe.

Referitor la Prosperitate aici provocarile sunt permanente, oferim echipamente de calitate superioră însă toți cunoștem noile dificultăți în obținerea materiei prime și o dată cu acestea dificultățile în menținerea termenelor de livrare. În activitatea de service spre exemplu, creșterea prețului combustibilului și a dotărilor tehnicienilor influențează valoarea servicilor. Cât despre oportunități, acestea pot fi multiple, ceea ce contează este observarea și exploatarea lor în direcția stabilită, înțelegerea și acceptarea noilor contexte, într-o limita rezonabilă,  și schimbarea atitudinii în față obstacolelor întâlnite.

• Tranziția la business sustenabil aduce beneficii și oportunități. Dintre acestea, atragerea de capital (finanțare) în condiții mai avantajoase, prioritate în obținerea sau menținerea unor contracte, alinierea la obiectivele de sustenabilitate ale clienților mari companii. Ați întâlnit deja asemenea situații?

Da, desigur. Întâlnim din ce în ce mai des aceste situații, majoritatea clienților noștri solicită informații din sfera sustenabilității dar ne mândrim cu o Medalie de Argint EcoVadis , ca recunoaștere a ratingului nostru EcoVadis pentru durabilitate. Această medalie ne plasează în primele 25% dintre cele peste 100.000 de companii evaluate EcoVadis în peste 175 de țări. În cadrul evaluării am obținut calificativul Avansat la capitolele Mediu, Muncă și drepturile omului, Etică. La obținerea acestui rezultat au contribuit și certificările obținute de companie și anume: ISO 45001, ISO 9001 și ISO 14001.

• Care considerați că vor fi cele mai presante provocări lacare compania va trebui să găsească soluții în 2023, pentru a-și menține performanța economică și avansa totodată, pe drumul sustenabilității? (de exemplu, instabilitatea economică / geopolitică, prețurile la energie, schimbările climatice, resurse naturale limitate, achiziția și retenția de talente, aspecte legate de lanțul de aprovizionare, conflictele globale, etc)

Așa cum am evidențiat mai sus sunt foarte multe situații de depășit, chiar cred că au devenit înlănțuite astfel încât au ajuns câteodată de neprioritizat. Ce este acum mai puțin presant, mâine devine mai cel mai presant aspect datorită contextului în care funcționăm, context care se schimbă des și repede. Capacitățile de adaptare la schimbare și de gestionare a stresului devin prioritare.

• Cum ați “vinde” sustenabilitatea unui antreprenor care nu crede în ea? Ce recomandări i-ați face?

Antreprenor este cel care conduce o companie iar pentru a conduce o companie este nevoie de cunoștințe temeinice în domeniul în care activează compania. Dar cunoștințele temeinice pe acel profil reprezintă doar condiția necesară, nu și suficientă. Pentru a avea un succes de durată este nevoie de două condiții și anume înțelegerea domeniului în care activezi și înțelegerea contextului general. Contextul general actual este mai amplu, vorbim de etică, responsabilitate socială, grija față om și față de mediu. Dacă aceste lucruri sunt cu adevărat integrate în activitatea unei companii, atunci vor susține și împinge spre succes activitatea de bază a companiei.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.