Balogh Karoly, Director comercial, LC Packaging
- Aproximativ 99% din companiile din România sunt IMM-uri, de aceea implicarea lor în sustenabilitate este esențială pentru a genera progres și schimbări profunde pentru economie, mediu și oameni. Cum se vede sustenabilitatea din perspectiva IMM-ului pe care îl reprezentați?
Care este contribuția noastră în lume? Viziunea noastră nu ar trebui să fie despre ceea ce dorim să realizăm ca companie, ci despre modul în care compania noastră poate adăuga valoare societății. La LC Packaging, ne aflăm la o răscruce în călătoria noastră și am decis să integrăm sustenabilitatea în activitatea noastră de bază și să ne îmbrățișăm scopul: să contribuim la o lume fără deșeuri.
- Aveți deja definită o strategie de sustenabilitate? Dacă da, care sunt obiectivele acesteia și care sunt cele mai mari 3 obstacole și oportunități în procesul de implementare. În caz contrar, ce planuri aveți în acest sens?
Să avem cu adevărat un impact și să facem lumea un loc mai bun pentru generațiile viitoare. , ne străduim să fim lideri în domeniul ambalajelor durabile. Ca atare, ne-am angajat să promovăm colaborarea și să luptăm împotriva sărăciei în muncă în lanțul nostru de aprovizionare, acționând asupra schimbărilor climatice și asigurând economia circulară.
Am transpus aceste probleme în obiective ambițioase pe care ne propunem să le atingem cel târziu în 2030. Cu aceste obiective contribuim la agenda globală de sustenabilitate (ODD) și creștem valoarea socială și de mediu a ambalajelor noastre, permițându-ne să contribuim la o lume fără deşeuri.
Ori de câte ori durabilitatea, mediul, conținutul reciclat, salariul de trai și alte subiecte conexe sunt menționate în timpul unei întâlniri cu clienții, obiectivul dorit este de obicei urmat de „Atâta timp cât nu costă mai mult”. Realitatea este că multe companii sunt dispuse pentru o abordare diferită, atâta timp cât aceasta nu afectează bilanțul.
- Tranziția la business sustenabil aduce beneficii și oportunități. Dintre acestea, atragerea de capital (finanțare) în condiții mai avantajoase, prioritate în obținerea sau menținerea unor contracte, alinierea la obiectivele de sustenabilitate ale clienților mari companii. Ați întâlnit deja asemenea situații?
Din fericire, tot mai multe companii fac eforturi concetrate pentru a trece la ambalaje și procesare mai durabile, chiar dacă pe termen scurt trebuie făcute investiții. Pe bună dreptate, pentru că, în realitate, ambalajul durabil este soluția cu cel mai mic cost! Investiția în ambalaje mai sustenabile aduce, conformitatea reglementărilor, reducerea riscurilor, economii de costuri și eficiență, reputație îmbunătățită a mărcii, valoare de marketing, diferențiere și avantaj competitiv, reziliență lanțului de aprovizionare, inovație și colaborare și implicarea părților interesate.
- Care considerați că vor fi cele mai presante provocări la care compania va trebui să găsească soluții în 2024, pentru a-și menține performanța economică și avansa totodată, pe drumul sustenabilității? (de exemplu, instabilitatea economică / geopolitică, prețurile la energie, schimbarile climatice, resurse naturale limitate, achiziția și retenția de talente, aspecte legate de lanțul de aprovizionare, conflictele globale, etc)
instabilitatea economică / geopolitică, prețurile la energie, aspecte legate de lanțul de aprovizionare
- Cum ați “vinde” sustenabilitatea unui antreprenor care nu crede în ea? Ce recomandări i-ați face?
Clienții noștri sunt experți în propriul lor produs, nu în ambalaj. Prin urmare, este de datoria noastră să informăm clienții noștri cu privire la modificările de reglementare și să-i sfătuim cum să rămână conformi și să fie în pas cu tendințele de reglementare.
Cea mai simplă modalitate prin care clienții noștri își protejează și își îmbunătățesc reputația mărcii este să lucreze cu furnizori care asigură respectarea standardelor de mediu și sociale. Suntem, de asemenea, mai mult decât bucuroși să punem clienții noștri în centrul atenției și să includem comportamentul lor de ambalare durabil în propriile noastre activități de marketing.
Absența ambalajului sau prezența problemelor de calitate din cauza întreruperilor, are un impact grav asupra operațiunilor clienților noștri: produsele nu pot fi ambalate și astfel transportate, depozitate sau expuse. Prin urmare, un lanț de aprovizionare rezistent este esențial.
Prin eforturile noastre de a menține produsele și materialele în uz (obiectivul economiei circulare), prin ecologizarea lanțului nostru valoric (obiectivul climatic) și prin asigurarea unor condiții de muncă decente (salarii de trai), sporim atât reziliența propriului lanț de aprovizionare, cât și reziliența clienților noștri.
Scopul nostru este să stabilim o relație pe termen lung – sau un parteneriat – cu părțile interesate, cu accent pe creșterea reciprocă și dezvoltarea durabilă. Același lucru este valabil și pentru relația cu clienții noștri. Doar colaborând activ în lanțul de aprovizionare, o companie își poate atinge ambițiile de sustenabilitate, de exemplu prin proiecte de inovare comune care își redefinesc ambalajul. Avem nevoie de clienții noștri, iar clienții noștri cu siguranță au nevoie de noi!