World Vision România: Elevul fără internet a pierdut peste 300 de ore de școală
După o perioadă extrem de dificilă, în care un elev fără internet din România a pierdut aproximativ o treime dintre orele din anul şcolar, educaţia remedială trebuie să fie o prioritate pentru toţi cei implicaţi în sistemul de învăţământ, aceasta este una dintre principalele concluzii ale dezbaterii “Ziua Educaţiei: Lecţiile pandemiei”, organizată luni, 5 octombrie de World Vision România.
La dezbatere au participat actori-cheie din local, pentru a vedea cum funcționează descentralizarea deciziei în educației și care sunt concluziile după primele trei săptămâni de școală: Gheorghe Damian, primar, comuna Ciugud, județul Alba; Sergiu Arsene, primar, comuna Bod, județul Brașov; Marinela Marc, inspector școlar general, Inspectoratul Școlar Județean Cluj; Gabriela Conea, inspector școlar pentru proiecte educaționale, Inspectoratul Școlar Județean Iași; Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România; Iulian Cristache, președintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi; Sorin Cîrstea, directorul Școlii Gimnaziale Scundu, Vâlcea; Dragoș Sdrobiș, profesor Liceul Teoretic Gelu Voievod, Gilău, Cluj, expert proiect “Școala pentru Toți”, profesor Școala din Valiză; Teordora Grîu și Georgiana Asavei, eleve, Consiliul Consultativ al Copiilor din World Vision România, Daniela Trubiansky, psihoterapeut de familie, membru în Boardul World Vision România.
Înregistrarea întregului eveniment poate fi vizionată aici:
https://www.youtube.com/watch?v=_z2ImquLpLw&ab_channel=WorldVisionRomania
World Vision România atrage atenția asupra faptului că elevii din diverse cicluri au pierdut în anul școlar 2019-2020, din cauza pandemiei de COVID-19, între 209 și 374 de ore de școală, dacă au avut acces zero la școala online. Acest lucru înseamnă aproape o treime din cele 35 de săptămâni de școală.
În acest moment, una dintre soluţiile la această problemă este educaţia remedială, care a devenit principala preocupare a unor societăți cu sisteme de educație dezvoltate, unde redeschiderea școlilor a adus în prim-plan golurile pe care absența școlii și a cursurilor online le-a lăsat în educația elevilor. Pentru a asigura un sprijin profesorilor care fac educație remedială la clasă, în aceste prime săptămâni din noul an școlar, o opțiune viabilă ar fi un sistem de after-school susținut de stat.
World Vision România continuă din luna octombrie programul „Școală după şcoală” în mediul rural pentru peste 5.000 de copii. Priin acest program, fundația oferă masă caldă și ore de educație remedială în regim after-school. Acolo unde acestea nu se pot derula din cauza cazurilor de îmbolnăvire sau nu se pot asigura condițiile de siguranță – aproximativ 10% dintre școlile din programe – se vor acorda tichete de masă sau masa la pachet pentru acasă, concomitent cu ore de educație remedială online, urmate de vizite de monitorizare. Fundaţia World Vision România desfăşoară proiecte în peste 300 de şcoli din mediul rural.