Unilever și Genomatica investesc 120 de milioane de dolari pentru a produce la scară largă alternative sustenabile la uleiul de palmier și la combustibilii fosili
Gigantul Unilever și compania specializată în materiale sustenabile Genomatica au anunțat lansarea unui joint-venture, susținut printr-o investiție comună de 120 de milioane de dolari, prin care își propun să producă și să comercializeze la scară largă alternative sustenabile la uleiul de palmier și la substanțele derivate din combustibili fosili care ajung în produsele de curățenie, potrivit ESG Today.

Foto: Towfiqu Barbhuiya/Unsplash
Combustibilii fosili și uleiul de palmier sunt ingredientele cheie pentru mai multe companii din FMCG, reprezentând materii prime pentru produse de curățenie, săpunuri sau detergenți.
Majoritatea produselor de curățenie conțin chimicale provenite dinspre combustibilii fosili, reprezentând de obicei circa jumătate din amprenta de carbon a unui astfel de produs.
De cealaltă parte, uleiul de palmier este rafinat pentru a obține săpunuri și detergenți, însă prezintă provocări de sustenabilitate pe lanțul de aprovizionare, legate inclusiv de problematici precum defrișări și încălcări ale drepturilor angajaților.
Unilever a lansat mai multe inițiative pentru a îmbunătăți profilul de sustenabilitate al produselor din portofoliu, în contextul în care gigantul FMCG s-a angajat că va atinge emisii net zero pe toate produsele până în 2039. Totodată, Unilever și-a luat în 2020 un angajament prin care a promis că va elimina combustibilii fosili din produsele de curățenie și din cele de rufe până în 2030.