Enter your keyword

post

Trupa britanică Coldplay organizează un turneu mondial sustenabil

Coldplay a anunțat datele turneului mondial-luându-și angajamentul că turneul va fi unul sustenabil, cu emisii de carbon scăzute. Toate spectacolele vor fi alimentate în întregime folosind energie verde. Astfel, trupa britanică țintește spre un turneu mondial prietenos cu mediul înconjurător. Turneul care promovează albumul Music of the Spheres, întărește angajamentul trupei față de sustenabilitate.

Fiecare stadion sau locație va fi prevăzută cu panouri solare, pardoseli cinetice și biciclete pentru fani, aceștia putând genera energie. Energia va fi stocată în ceea ce va deveni prima baterie reîncărcabilă mobilă, dezvoltată în parteneriat cu BMW. Bateria provine din surse reciclate – în special bateriile vechi preluate de la vechile automobile electrice BMW i3. Toate aceste mijloace vor ajuta la reducerea emisiilor directe ale trupei din turneu cu peste 50%,față de ultimul turneu, desfășurat în perioada 2016-2017.


Fanii care participă vor fi încurajați să-și reducă amprenta de carbon individuală. Cei care călătoresc la și de la concertele Coldplay folosind rute cu emisii scăzute, au parte de recompense. Folosind aplicația oficială a turneului, participanții vor primi reduceri la locații dacă aleg transportul prietenos cu emisiile de carbon, precum bicicletele sau trenurile, în detrimentul avioanelor.

În cadrul locațiilor, fanii vor putea să cumpere produse din surse etice și sustenabile. Nu va exista nicio taxă pentru apa potabilă, pentru eliminarea deșeurilor inutile reprezentate de sticle de unică folosință, din plastic. Fanii pot pur și simplu să-și aducă propriile cești și sticle pentru reumplere.


În ceea ce privește Coldplay și emisiile proprii ale echipei trupa va zbura, plătind totodată o suprataxă pentru a utiliza combustibil sustenabil pentru aviație și va folosi vehicule electrice pentru transportul la sol ori de câte ori este posibil. De asemenea, ei vor consuma principal alimente pe bază de plante provenite din surse locale, evitând alimentele cu conținut ridicat de carbon, cum ar fi carnea și produsele lactate.

În afară de reducerea emisiilor prin utilizarea energiei regenerabile și încurajarea obiceiurilor sustenabile în rândul fanilor și al propriei echipe, Coldplay spune că va reduce emisiile de carbon printr-o serie de soluții tehnologice și bazate pe natură.

Un copac este plantat pentru fiecare bilet vândut, de exemplu. Trupa redirecționează 10% din venituri într-un fond pentru a sprijini cauze de mediu, inclusiv ClientEarth și The Ocean Cleanup. SEA Shepherd, Sustainable Food Trust și Climeworks sunt pe lista organizațiilor sprijinite.

Pentru a se asigura că impactul poate fi urmărit și monitorizat în mod corespunzător, Coldplay a colaborat cu cercetători și experți în domeniul climei la Institutul Grantham de schimbări climatice și mediu din cadrul Colegiului Imperial din Londra. Oamenii de știință vor lucra la cuantificarea impactului întregului turneu mondial și a modului în care va afecta planeta, „atât pozitiv, cât și negativ”.

„Am planificat acest turneu de ani de zile și suntem foarte încântați să cântăm cele mai bune melodii ale noastre”, a declarat Coldplay. În același timp, suntem conștienți că planeta se confruntă cu o criză climatică. Ne-am petrecut ultimii doi ani consultându-ne cu experți în domeniul mediului pentru a face acest turneu cât mai sustenabil posibil și, la fel de important, pentru a valorifica potențialul turului de a împinge lucrurile înainte.”


Trupa rock a recunoscut că „nu va face totul bine”, dar este dedicată în totalitate „să facem tot ce putem” și că „este o lucrare în desfășurare”.