Transportul de mare tonaj, una dintre provocările electrificării flotei auto
Electrificarea flotelor auto implicate în transportul de distribuție de mare tonaj este o provocare din mai multe puncte de vedere, de la o tehnologie care să aducă o autonomie cât mai mare, până la problema competitivității de preț cu care vine un camion electric.
Mercedes-Benz Trucks lucrează la mai multe variante de camioane electrice, pe care vrea să le scoată în piață în anii următori. Scopul final: ponderea vehiculelor noi neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon ar trebui să fie de cel puțin 50% până în 2030, conform unui comunicat de presă.
Compania a lansat anul trecut pe piață modelul de camion eActros, iar în 2022 va continua seria de lansări. Mercedes-Benz vrea ca în 2024 să intre în producție de serie modelul eActros LongHaul, cu o autonomie de aproximativ 500 de kilometri după o singură încărcare a bateriei.
Anul acesta începe și producția modelului de camion electric eEconic, pregătit pentru aplicații municipale. Mercedes-Benz Trucks lucrează cu Siemens Smart Infrastructure, ENGIE și EvBox Group pentru a dezvolta soluții de încărcare la depozit, în timp ce lucrează cu Traton Group și Volvo Group pentru a înființa o companie prin care va construi o rețea publică de încărcare pentru camioane electrice.