Enter your keyword

post

SustainAbility School #42 – Strategia de sustenabilitate – de la idee la practică

Context:

Rolul companiilor în societate devine de la an la an tot mai complex. Dincolo de presiunea profitabilității, apar continuu responsabilități fata de mediu si oameni. Căci ce era până acum opțional, devine obligație legală, ce era gratuit, va fi scump, iar ce nu este măsurat, nu va putea fi administrat. În acest context se impune tranziția de la CSR la Sustenabilitate.

Directiva europeană privind raportarea nefinanciară – Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) care urmează să fie adoptată, va impune unui număr de aproximativ 50.000 de întreprinderi mari și companii listate din Uniunea Europeană (UE) – față de 11.000 în prezent – să publice informații referitoare la lanțul lor de aprovizionare, la impactul lor asupra ecosistemelor, schimbărilor climatice, pădurilor și comunităților locale, cât și la politicile lor de guvernanță.

Nevoile de informare ale utilizatorilor au crescut semnificativ în ultimii ani și vor continua să crească. Există mai multe motive care explică această situație. Unul dintre acestea este nivelul din ce în ce mai mare de conștientizare de către investitori a faptului că aspectele legate de durabilitate / sustenabilitate pot pune în pericol performanța financiară a societăților comerciale. Un alt motiv îl reprezintă piața în creștere a produselor de investiții care urmăresc în mod explicit respectarea anumitor standarde de durabilitate sau atingerea anumitor obiective în materie de sustenabilitate.

Autonom este una dintre companiile care au ales să pornească pe acest drum. Strategia de Sustenabilitate a Autonom este construită în jurul a trei piloni: „mediul înconjurător”, „oamenii și comunitatea” și „afacere și guvernanță sustenabile”.

În ceea ce privește mediul înconjurător, atenția se îndreaptă spre consumul responsabil al resurselor necesare desfășurării activităților. A doua direcție importantă o reprezintă oamenii și comunitatea. Implicarea tuturor categoriilor de stakeholderi în proiecte comune în zona sustenabilității, satisfacția clienților (măsurată prin NPS) și creșterea numărului de procese digitalizate sunt câteva acțiuni clare în această etapa.

Alături de contribuția pozitivă în mediu și în societate, sustenabilitatea va aduce oportunități uriașe pentru companiile cu modele de afaceri transparente și responsabile, preocupate de impactul pe care îl au asupra societății, dar va determina și constrângeri pentru atragerea de finanțări competitive.

Participând la acest webinar am aflat:

– DE CE e important pentru o companie să integreze sustenabilitatea în activitatea de bază?

– Când este momentul potrivit să faci acest pas?

– Care este cea mai bună metodă, cea mai ușoară, cea mai grea?

– Cum se schimbă mindset la nivel de finanțare?

– Care ar fi principalele riscuri pentru cei care încă nu iau in calcul ESG în business model?

– E nevoie de colaborare între mediul privat/public pentru a atinge obiectivele de sustenabilitate? Cum putem facilita asta?

– Cum putem duce sustenabilitatea mai departe, în viața de zi cu zi?

Despre vorbitor:

Magdalena Caramilea este Directorul de Sustenabilitate al Autonom și este implicată activ în toate deciziile și acțiunile strategice ale companiei.

Ea are o experiență de peste 15 ani în domeniul financiar, conducând înainte activitatea de risc management, derulare contracte și raportare consolidată în cadrul divizei de leasing operațional a BT Operational Leasing. După ce a urmat cursul de Financial Markets, la Yale University a construit intern departamentul de sustenabilitate în Autonom. A studiat și la Rotterdam School of Management, Driving business towards the Sustainable Development Goals.

Autonom este o companie cu capital 100% românesc, pornită în 2006, în Piatra Neamț și este un jucător în top 5, după cifra de afaceri, în sectoarele principale de activitate: leasing operațional și închirieri auto.

Compania oferă soluții moderne de mobilitate și finanțare precum: închirieri pe termen scurt și mediu, leasing operațional, transferuri cu șofer, închirierea temporară de flote, servicii de fleet management, asistență rutieră, servicii de spălătorie auto și închiriere de echipamente. Acestea sunt furnizate printr-o rețea națională unică, prezentă în 36 de orașe din România. Autonom este prezent și în Ungaria.

Scurt preview

Video integral

SustainAbility School este un program de educație în management sustenabil, susținut de Coca-Cola HBC România și dedicat exclusiv angajaților din organizațiile membre ale Ambasadei Sustenabilității în România, prin programul Coaliția România Sustenabilă.

Dacă angajatorul tău nu s-a implicat încă, dar vrei să participi la edițiile viitoare și să ai acces la edițiile trecute, cere decidenților din organizația ta să  devină membru.

Program sustinut de

Coca-Cola-900

Obiectivele de Dezvoltare Durabila abordate:

10x10_SDG icons-individual-ENG-cmyk copy
10x10_SDG icons-individual-ENG-cmyk copy
10x10_SDG icons-individual-ENG-cmyk copy
10x10_SDG icons-individual-ENG-cmyk copy