fbpx

Enter your keyword

post

Studiu Horvath: Industria ambalajelor va creste cu 30%, la un trilion de dolari, în 2025

Studiu Horvath: Industria ambalajelor va creste cu 30%, la un trilion de dolari, în 2025

Industria globală a ambalajelor se află în ascensiune, ajungând la o creștere de 30% până în 2025, de la 770 miliarde de dolari la 1 trilion de dolari, după ce a înregistrat creșteri anuale de 5.6%  în ultimii 5 ani, arată un studiu recent al companiei de consultanță internațională, Horvath. În ciuda eforturilor de protecție a climei și diminuarea  risipei de materiale, cererea de ambalaje va continua să crească, datorită extinderii comerțului online. Pe de altă parte, va crește și cererea de materiale sustenabile, cu un impact scăzut asupra mediului, conform studiului „Industria europeană a ambalajelor în 2025 – tendințe, perspective și factori de succes într-un mediu de piața competitiv”.

Ce generează creșterea pieței?

(1) imbatranirea populatiei – care prelungește perioada de consum și numărul de produse ambalate necesare (produse alimentare, medicamente); 

(2) gospodăriile cu mai puțini membri – care consumă volume tot mai mari de produse; 

(3) urbanizarea și creșterea comerțului online; 

(4) cererea sporită de ambalaje sustenabile – care permite companiilor să își optimizeze produsele, identificând și modalități de diversificare a veniturilor și diferențiere pe piață.

O analiză detaliată a rapoartelor de piață din studiu dezvăluie tipul, utilizarea și distribuirea cantității ambalajelor necesare la nivel mondial. Industria și transporturile sunt semnificativ mai „sustenabile” față de consumul populației (59% dintre ambalaje). Procesele industriale necesită, în primul rând, materiale reciclabile precum hârtie și carton, ocupând aproximativ 41% din volumul total de ambalaje. În schimb, consumul ajunge să însumeze 59% din piața mondială a ambalajelor, folosind preponderent plastic.

Trei sferturi din piața mondială a vanzarilor de ambalaje este reprezentată de hartie și carton, precum și ambalaje din plastic, restul fiind alcatuit din metal, sticla și alte materiale. 70% din ambalajele de consum sunt produse pentru alimente (51%) și bauturi (19%), 8% pentru produse medicale, 4% pentru cosmetice și 18% pentru alte bunuri/bunuri de larg consum.

Principalele tendințe: responsabilizarea consumatorilor și „Smart Packaging”

În ultimii ani, direcțiile de dezvoltare a industriei ambalajelor au fost marcate, în mod decisiv, de conștientizarea sporită a publicului cu privire la necesitatea protecției mediului, alături de norme mai stricte care să preîntâmpine irosirea resurselor și producerea deșeurilor. Dacă în 2018 totalul deșeurilor de hârtie, carton și plastic, generate anual, ar fi fost calculate „per capita” ar fi rezultat 218 kg pentru fiecare locuitor al Germaniei, respectiv 105 kg pentru fiecare locuitor al Austriei.

Deși provocările privind reducerea impactului ambalajelor asupra mediului rămân însemnate, iar rezultatele în diminuarea deseurilor sunt inegale, de la o țară la alta, în Europa, reciclarea ambalajelor se face în proporție de: 90% – pentru ambalaje de metal; 87% – hârtie și carton; 84% – sticlă; 47% – plastic; și 25% – lemn. Procentele ar putea crește, odată ce peste 70% dintre europeni își declară  preferința pentru ambalajele „prietenoase cu mediul”, adică ambalaje refolosibile, biodegradabile, compuse în proportie tot mai mare din hartie, in detrimentul plasticului.

O altă tendință identificată de studiul Horvath este dezvoltarea soluțiilor „Smart Packaging”. Pe termen lung, succesul pe piața ambalajelor va fi al celor care vor ști să îmbine proprietățile de ambalare „inteligente”, cum ar fi trasabilitatea, interacțiunea specifică cu produsul ambalat sau cerințele legate de tehnologia senzorilor. Topate acestea vor  face ca produsul si ambalajul vor „să crească împreună”, ca un tot întreg.

Piața ambalajelor crește în toată lumea, dar calitatea și sustenabilitatea produselor se modifică, pe măsură ce consumatorii devin tot mai conștienți de impactul asupra mediului al acestei industrii. Companiile care vor putea propune ambalaje atât inteligente, cu mai multe funcții decât protecția produselor, cât și prietenoase cu mediul, vor avea de câștigat, pe o piață unde tendința de concentrare a jucătorilor crește de la an la an,” a explicat Kurt Weber, director general al Horvath România.

Studiul integral poate fi consultat și descărcat gratuit aici.