Sistemul Coca-Cola: Obiectivele noastre includ 100% ambalaje reciclabile, reducerea cantității de plastic folosite și recuperarea unei cantități de ambalaje egală cu cea pe care o punem pe piață
Sistemul Coca-Cola a anunţat miercuri că investeşte în ambalaje sustenabile, prin reducerea cantităţii de plastic folosite, cu obiectivul să ajungă la 100% ambalaje reciclabile (obiectiv deja atins în România) şi 50% material reciclat până în 2030. Totodată, un obiectiv este ca, până în 2030, să recupereze o cantitate de ambalaje egală cu cea pe care o pune pe piaţă.
“Sistemul Coca-Cola în România, format din Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România, reunește, începând cu această toamnă, sub aceeași platformă, toate proiectele de mediu și implicare în comunitate ale celor două companii. Sub filosofia #NuNeOprimAici, Sistemul Coca-Cola își întărește promisiunea de a continua să acționeze pentru un viitor mai sustenabil, având patru direcții principale de interes”, transmite grupul.
”Platforma de sustenabilitate După Noi a luat naștere, acum patru ani, din convingerea noastră că viitorul se construiește prin fiecare decizie pe care o luam astăzi. Am început prin a promova potențialul unei zone unice din România, prin autenticitatea ei – Țara Dornelor – și am adăugat platformei și alte inițiative, pe măsură ce am identificat provocări noi pentru mediu și comunitate. După Noi a crescut odată cu dorința noastră de a face mai mult și mai bine și de a-i inspira și pe ceilalți. Astăzi, După Noi #NuNeOprimAici reflectă tot ceea ce facem, în cadrul Sistemului Coca-Cola, alături de Coca-Cola România, pentru un viitor sustenabil. Scopul nostru: să ne atingem obiectivele comune de sustenabilitate, să avem un impact real în comunitate și să aducem, alături de noi, cât mai mulți români care își doresc să contribuie la schimbare”, a declarat Alice Nichita, Public Affairs & Communication Manager, Coca-Cola HBC România.
Odată cu lansarea noii viziuni, sistemul Coca-Cola în România defineşte patru priorităţi de sustenabilitate, reprezentate de cei patru piloni ai platformei, din care primul se referă la protejarea mediului înconjurător, având ca prioritate managementul deşeurilor de ambalaje.
”Sistemul Coca-Cola adresează problema deşeurilor de ambalaje prin eforturi pe mai multe paliere: investim în ambalaje sustenabile, prin reducera cantităţii de plastic folosite, cu obiectivul să ajungem la 100% ambalaje reciclabile (obiectiv deja atins în România) şi 50% material reciclat până în 2030 (20% atins deja prin trecerea portofoliului de apa minerală naturală Dorna în ambalaje din 100% rPET). Totodată, Sistemul Coca-Cola îşi îndeplineşte anual ţintele de recuperare a materialului folosit pentru ambalare, impuse de legislaţie, dar îşi propune ca până în 2030 să recupereze o cantitate de ambalaje egală cu cea pe care o pune pe piaţă”, a anunţat compania.
O altă prioritate anunţată este protejarea resurselor de apă.
”Eforturile Sistemului Coca-Cola sunt îndreptate spre a eficientiza permanent consumul de apă în fabrici şi a se asigura că apa uzată şi evacuată din facilităţile fabricilor poate susţine viaţa acvatică. Prin proiectele dezvoltate, Sistemul Coca-Cola contribuie la reîntoarecea în natură şi comunităţi a apei utilizate şi sprijină accesul la apă potabilă din surse sigure în zonele în care există aceste nevoi”, precizează reprezentanţii sistemului.
Cea de-a treia tema inclusă între priorităţi se referă la susţinerea tinerilor.
”Ajutând tinerii să-şi atingă potenţialul, contribuim la un viitor mai bun. Pentru sistemul Coca-Cola în România, susţinerea tinerilor este o prioritate socială, fie că este vorba despre cei care visează să devină antreprenori, fie de cei care nu au pornit cu aceleaşi şanse în viaţă”, adaugă reprezentanţii sistemului.
De asemenea, pe lista priorităților se află și dezvoltarea comunităţilor.
”Frumuseţea locurilor şi a obiceiurilor, poveştile de demult, oamenii şi tot ceea ce oferă autenticitatea unei comunităţi sunt valori care merită păstrate pentru generaţiile următoare şi, totodată, resurse pentru dezvoltare”, spun ei.
Proiectele de responsabilitate socială dezvoltate de Sistemul Coca-Cola în România au la bază o analiză a nevoilor şi a provocărilor pentru mediu şi societate, realizată împreună cu ONG-urile partenere. Asociaţia CSR Nest, Viitor Plus, WWF România, Tăşuleasa Social, Global Shapers, Social Innovation Solutions şi Social Incubator sunt partenerii alături de care cele două companii iniţiază şi susţin proiecte de impact în cele patru zone cheie.
Sistemul Coca-Cola deţine fabrica de îmbuteliere a apelor minerale şi aici locuiesc peste 150 de angajaţi Coca-Cola HBC şi familiile lor.
Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având în 2018 vânzări de 2,2 miliarde de unităţi. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, are operaţiuni în 28 de ţări, deservind peste 600 milioane de oameni. Coca-Cola HBC oferă o gamă largă de băuturi răcoritoare printre care băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri şi cafea.
Coca-Cola este o companie care oferă produse în peste 200 de ţări.
Potrivit datelor din 2018, prezenţa acestui sistem pe piaţa locală generează o valoare adăugată de 594 milioane de euro, echivalentul a 0,29% din PIB.