Enter your keyword

post

RESURSELE VIITORULUI – proiectul educaţional dedicat comunităţii, economiei circulare şi protecţiei mediului, se apropie de final

Desfăşurat în perioada octombrie 2020 – martie 2021, proiectul a atras un număr de peste 250 de elevi de gimnaziu şi liceu, împreună cu 18 profesori coordonatori, din 6 instituţii de învăţământ din Buftea, care au participat la activităţile educaţionale de tip learning by doing, derulate de Junior Achievement (JA) România.

Proiectul este susţinut prin Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi, lansat împreună cu Federaţia Fundaţiile Comunitare din România – FFCR, finanţat de Lidl România şi implementat la Buftea prin Fundaţia Comunitară Bucureşti.


Temele abordate au urmărit încurajarea unei atitudini responsabile faţă de mediul înconjurător, precum şi a spiritului de iniţiativă şi comportamentul civic în comunitate, prin activităţi practice şi acces gratuit la resursele interactive de învăţare din platforma JA, webinarii tematice pe teme de mediu, economie circulară şi implicare în comunitate.

De asemenea, peste 70 de elevi au lucrat în echipă în cadrul Digital Innovation Camp, un workshop online interactiv în cadrul căruia au identificat, cu sprijinul experţilor/specialiştilor voluntari, soluţii practice pentru probleme reale identificate la nivelul comunităţii, aşa cum este gradul de poluare a aerului.

Ideile şi proiectele propuse au pus accentul pe importanţa responsabilizării tuturor locuitorilor, indiferent de vârstă, şi au vizat în special activităţi în care sunt implicaţi elevii, acasă, la şcoală, cât şi în comunitate: curăţenia din spaţiile publice şi colectarea deşeurilor, amenajarea spaţiilor verzi, soluţii ecologice de transport, filtrarea aerului, folosirea unor tehnologii nepoluante, campanii de informare şi conştientizare, activităţi de voluntariat etc.

Cele şase instituţii de învăţământ din Buftea participante în proiect au beneficiat şi de dotare cu echipamente specifice de evaluare a calităţii aerului, care să le permită monitorizarea calităţii aerului, urmând a fi analizat astfel impactul activităţilor umane asupra mediului.

Activităţile din cadrul proiectului Resursele viitorului au fost apreciate de profesori pentru că permit dezvoltarea cunoştinţelor despre resurse şi mediu într-un mod interactiv, stimulează analiza şi gândirea critică a elevilor şi îi motivează să vină cu soluţii practice pentru comunitate şi să educe, la rândul lor, membrii acestor comunităţi, pentru un comportament responsabil faţă de mediu.

“Este foarte important ca viitoarele generaţii educate să dezvolte comportamente responsabile faţă de consum, mediu şi comunitate, şi să înţeleagă modalităţile practice de folosire responsabilă a resurselor, devenind astfel ambasadori ai schimbării în acest domeniu. Proiectul contribuie la formarea unei conştiinţe ecologice, a competenţelor şi atitudinilor pentru o mai bună utilizare a resurselor din comunitatea din Buftea, prin însuşirea unor noţiuni care pot fi aplicate uşor în cadrul şcolii, pentru spaţiile publice, reciclarea deşeurilor sau păstrarea calităţii aerului; elevii devin astfel ambasadori ai schimbărilor pozitive legate de mediu în şcoală şi în comunitate.”