Raport: Companii precum Coca-Cola și Unilever se numără printre brandurile suspectate de greenwashing atunci când vine vorba de ambalaje
Declarațiile și informațiile pe care le transmit public unele dintre cele mai mari companii din lume referitor la sustenabilitatea ambalajelor din plastic pe care le pun pe piață sunt înșelătoare și ar putea fi considerate greenwashing, iar printre aceste branduri se numără Coca-Cola și Unilever, potrivit unui raport citat de The Guardian.
Raportul este realizat de Changing Markets Foundation, iar autorii susțin că printre cele mai comune exemple de greenwashing sunt cele în care companiile spun că interceptează și utilizează plastic adunat din ocean sau plastic „reciclabil”.
Afirmațiile cu privire la sustenabilitatea acestor ambalaje sunt făcute de multe ori fără prea multe dovezi referitoare la modul în care produsele respective adresează criza poluării cu plastic. Totodată, raportul arată că aceste afirmații sunt făcute de multe ori pentru a ascunde impactul real al plasticului în fața consumatorilor.
„Cea mai recentă investigație a noastră expune o serie de afirmații înșelătoare lansate de nume cunoscute, în care consumatorii au încredere. (…) Este foarte important ca autoritățile de reglementare să ia această problemă în serios”, a declarat George Harding-Rolls, campaign manager în cadrul Changing Markets Foundation.
Spre exemplu, Coca-Cola a investit milioane de dolari pentru a promova ideea că 25% din sticlele puse pe piață sunt realizate din plastic reciclat, colectat din mări și oceane, însă nu menționează că însăși compania este cel mai mare poluator cu plastic din lume.