Industria de fashion trebuie să facă eforturi mai mari pentru a atinge țintele climatice. Presiunea din partea consumatorilor este în creștere
Cele mai mari 30 de companii publice din industria de fashion trebuie să facă mai repede pași mai curajoși pentru a se alinia țintelor globale asumate în cadrul Acordului de Paris sau pentru țintele de dezvoltare sustenabilă stabilite de Organizația Națiunilor Unite, potrivit unui raport publicat de Business of Fashion, citat de agenția de presă Reuters.
Deși unele dintre firmele din piață înregistrează progrese, la nivel general ritmul acestor progrese trebuie să accelereze. Totodată, presiunea care vine din partea consumatorilor și a guvernelor este una din ce în ce mai mare, cu mențiunea că tinerii sunt cel mai vocal segment de clienți în privința problemelor de sustenabilitate.
Business of Fashion Sustainability Index 2022, cea mai recentă ediție a unui raport anual susținut de o asociație de comerț din industrie, a analizat țintele de mediu și politicile implementate pentru a le atinge, uitându-se inclusiv la aspecte precum drepturile angajaților, în trei categorii principale: lux, articole sportive și high street fashion.
Cel mai mare scor în cadrul indicelui a fost obținut de Puma, însă chiar și liderul clasamentului a primit doar 49 de puncte din 100. Pe pozițiile următoare s-au situat Kering, liderul de anul trecut, Levi Strauss, H&M Group și Burberry.