Compania H&M a fost dată în judecată pentru marketing înșelător privind sustenabilitatea articolelor de îmbrăcăminte
H&M se află în mijlocul unui proces judiciar în urma acuzațiilor potrivit cărora firma „profită de interesul consumatorilor” pentru îmbrăcămintea sustenabilă, utilizând afirmații de marketing „înșelătoare” pentru a-și promova colecția „Conscious”, potrivit The Fashion Law.

Foto: Sei/Unsplash
Reclamanta Chelsea Commodore consideră că H&M a creat o strategie extinsă de marketing pentru a face greenwashing prin intermediul produselor sale, în încercarea de a prezenta articolele „ca fiind ecologice atunci când nu sunt”.
O investigație independentă realizată Quartz a arătat că produsele fals sustenabile, pe a căror etichetă scria că au fost produse cu 20-30% mai puțină apă, s-a utilizat, de fapt, cu 20-30% mai multă apă decât în cazul unui articol vestimentar realizat cu materiale convenționale.
Mai mult, Commodore atrage atenția asupra falselor reprezentații H&M referitoare la reciclarea hainelor și a faptului că ele nu ajung la groapa de gunoi: reciclarea fie nu există, fie se face la o scară mult prea mică, care nu este disponibilă din punct de vedere comercial pentru marea majoritate a produselor.
Commodore acuză H&M că ar înșela consumatorii în a plăti un preț premium pe anumite articole, ei fiind convinși că își cumpără îmbrăcăminte cu adevărat sustenabilă. Aceasta cere daune bănești și susținerea cauzei sale, care ar putea da dreptul altor consumatori care au pățit același lucru să se alăture acțiunii.