Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR
Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR
Coaliția este importantă pentru întreaga rețea deoarece, din experiență, realizăm că doar împreună, uniți, o să reușim să facem mult mai ușor pași pentru a pune România pe o linie corectă, asemeni celorlalte state europene, având rezultate cuantificabile și îmbunăățind viața românilor în țara lor.
Gabriel Sescu, președinte, Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR
Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR este o structură la nivel național, cu rol de îndrumare, coordonare și reprezentare a Băncilor Regionale pentru Alimente în relația cu Federația Europeană a Băncilor pentru Alimente (FEBA), partenerii și instituțiile naționale și internaționale. FBAR promovează recuperarea surplusului de alimente și redistribuirea acestuia către organizațiile partenere și se implică activ în elaborarea de politici de combatere a risipei alimentare, a insecurității alimentare și a sărăciei.
Împreună cu cele nouă Bănci Regionale pentru Alimente care activează astăzi în București, Cluj, Roman, Oradea, Brașov, Timișoara, Constanța, Craiova, Galați, FBAR constituie o mare rețea națională de solidaritate la dispoziția societății, organizațiilor caritabile și a celor mai vulnerabili dintre noi, o punte între existența surplusului de alimente și cei care au mai multă nevoie de hrană.
Băncile pentru Alimente sunt organizații non-profit care colectează și distribuie ONG-urilor partenere produsele pe care producătorii, importatorii, distribuitorii sau retailerii le donează. Obiectivul asumat al Băncilor este acela ca alimentele și produsele nealimentare considerate surplusuri, în care au fost investite resurse materiale și muncă, să nu ajungă pierderi sau risipă, ci să fie consumate de către cei aflați în dificultate și care nu au putere de cumpărare. În această categorie de surplus intră produsele: care prezintă erori de ambalare, etichetare și gramaj; provenite în urma activităților promoționale încheiate; care sunt consumate doar într-o anumită perioadă a anului; rămase în urma schimbării strategiei de marketing; aflate în apropierea datei de scadență; alte produse de care proprietarii nu mai au nevoie din diverse motive, dar sunt bune pentru consum/utilizare.