SUSTAINABILITY SCHOOL #80: Egalitatea LGBTQ+ la locul de muncă – De ce merită și cum o implementăm?
Egalitatea LGBTIQ+ la locul de muncă reprezintă eforturile și inițiativele menite să creeze medii incluzive și de sprijin pentru persoanele lesbiene, gay, bisexuale, transgender și queer în mediul lor profesional. Acest lucru se întâmplă prin abordarea situațiilor de discriminare, prejudecată și hărțuire, cu care se pot confrunta angajații LGBTIQ+, realizându-se acțiuni de promovare a unei [...]
SUSTAINABILITY SCHOOL #78: Versiunea actualizată a ghidului OCDE – Ce reprezintă pentru afacerile responsabile?
Ghidul OCDE pentru întreprinderi multinaționale (the OECD Guidelines) reprezintă cel mai cuprinzător standard internațional privind conduita responsabilă în afaceri (Responsible Business Conduct). Ghidul este negociat multilateral, aprobat de guverne și se bazează pe un mecanism unic de implementare, reprezentat de punctele naționale de contact (PCN), care lucrează pentru aplicarea recomandărilor propuse de OCDE. De la [...]
SUSTAINABILITY SCHOOL #77: Imperativul LCA – de ce orice companie are nevoie de acest instrument
Conform Dicționarului enciclopedic de mediu, evaluarea ciclului de viață (LCA) a unui produs reprezintă evaluarea și analizarea consecințelor acțiunii produsului asupra mediului. Analiza urmărește produsul de la extracția și prelucrarea materiei prime, trecând prin toate fazele sale de producție, transport și distribuție, utilizare – rentabilizare, întreținere și reciclare și mergând până la depozitarea finală sau [...]
SUSTAINABILITY SCHOOL #76: Atragerea de finanțări sustenabile – Cum se schimbă perspectiva de a gândi și de a acționa
Lumea se schimbă, la fel și modul în care am fost învățați să gândim, să acționăm sau să ne dezvoltăm afacerile. Sustenabilitatea nu mai este doar un cuvânt la modă sau o oportunitate de a avea un avantaj competitiv, ci este din ce în ce mai mult o cerință de integrat în modelul de business, [...]
Sustainability School #75: Greenwashingul, tot mai răspândit și mai complicat
Greenwashingul sau eco-dezinformarea este o practică prin care companiile doresc să pară mai prietenoase cu mediul decât sunt în realitate. Apărut la jumătatea anilor ‘80 și intrat în mod oficial în dicționare la începutul anilor ’90, greenwashing-ul reprezintă practica de a falsifica sau exagera atributele verzi ale unui produs, serviciu sau brand. Din păcate, greenwashingul [...]
SUSTAINABILITY SCHOOL #74: Rolul ratingurilor ESG în tranziția la sustenabilitate
Importanța ratingurilor ESG este în creștere rapidă, fiind stimulată atât de legislația și reglementările tot mai efervescente în domeniu, cât mai ales de nevoia stakeholderilor / părților interesate de a integra în deciziile de business date și informații ESG relevante, comparabile și care să acopere tot spectrul ESG. O evaluare externă sporește încrederea stakeholderilor asupra [...]
SUSTAINABILITY SCHOOL #73: Cât de sustenabile sunt achizițiile în compania ta?
În timp ce Sustenabilitatea și Scope 3 (emisiile indirecte aferente lanțului valoric al unei organizații) sunt cuvintele pe buzele tuturor în ultima vreme, compania BearingPoint a dorit să afle ce anume motivează organizațiile și cum își evaluează acestea propriul nivel de sustenabilitate. Astfel, compania a efectuat un studiu global cu peste 640 de respondenți din [...]
SUSTAINABILITY SCHOOL #72: Impactul social – Cum și de ce trebuie să-l măsurăm?
Chiar dacă aparent măsurarea impactului este o etapă ce încheie implementarea unui program sau proiect, în realitate aceasta își are rădăcinile în primele discuții în urma cărora proiectul se cristalizează. Un aspect important al gestionării programelor de implicare comunitară este reprezentat de evaluarea impactului proiectelor, în special prin metodologia LBG (London Benchmarking Group), dar și [...]
SustainAbility School #71: From Zero to Sustainability Hero! – Evoluția companiilor pe Scala Sustenabilității
Evoluția contextului sustenabilității în ultimii doi ani a fost una extrem de accelerată, conducând la o creștere semnificativă, ca număr, dimensiune și intensitate, a temelor de sustenabilitate prezente în viața noastră, indiferent de domeniul în care activăm. Astfel, noi reglementări, noi concepte, noi așteptări și cerințe se transformă în viitoarele criterii de decizie atât în [...]
SustainAbility School #70: Sustainable Corporate Governance – ce este și de ce avem nevoie de ea?
Pentru a adresa și a diminua schimbările climatice, considerentele legate de sustenabilitate trebuie să fie integrate într-un mod adecvat în cadrul companiilor, în special la nivelul structurilor lor de guvernanță / conducere. Este vital ca organizațiile să-și evalueze și să-și reducă deopotrivă riscurile de sustenabilitate și impactul activităților lor asupra oamenilor și planetei. Prin intermediul [...]
Sustainability School #69: Parteneriat pentru sustenabilitate – colaborarea dintre companii și UPA
Potrivit Legii 448, companiile care au cel puțin 50 de angajați sunt obligate să angajeze persoane cu handicap într-un procent de cel puțin 4% din numărul total de salariați. În caz contrar, pot opta să-și îndeplinească obligațiile legale în două modalități: 1) să plătească integral către bugetul de stat o sumă calculată după un anume [...]
Sustainability School #68: Auditul rapoartelor de sustenabilitate. Implicații din perspectiva companiilor auditate
Companiile cu un număr mediu anual de peste 500 de angajați trebuie să întocmească în prezent declarația nefinanciară conform Directivei UE 95/2014, transpusă local prin OMFP 1802/2014 și OMF 2844/2016, cu modificările și completările ulterioare. Declarația nefinanciară face parte din setul de situații financiare pe care entitățile trebuie sa le întocmească, fără obligativitatea de a [...]
Sustainability School #67: Investițiile sociale corporative: ce sunt și cum ajută organizațiile să-și maximizeze impactul
Dacă investițiile sociale corporative, acele investiții de capital pe termen lung, mobilizate pentru a susține activitatea organizațiilor cu scop social (de exemplu, ONG-uri, întreprinderi sociale), sunt deja consacrate în Europa de vest, în Europa de est acestea nu reprezintă încă un concept bine cunoscut. Investitorii sociali corporativi (de exemplu, fundații corporative, fonduri de impact, acceleratoare [...]
Sustainability School #66: Directiva CSRD – înțelegere corectă, condiție pentru o transpunere adecvată
Proiectul Directivei de raportare a sustenabilității corporative (Corporate Sustainability Reporting Directive - CSRD), a fost lansat de Comisia Europeană, în luna aprilie 2021, iar publicarea ei a avut loc în data de 16 noiembrie 2022 - Directiva (EU) 2022/2464[1] – JOUE nr. 322. CSRD susține obiectivele Pactului Verde European (Green Deal) și vine în completarea [...]
Sustainability School #65:Beneficiile politicilor UE privind clima, energia și competitivitatea în contextul crizelor actuale
Context UE a elaborat măsuri pentru a face față crizelor climatice și energetice. În 2022, negociatorii politici au încheiat discuțiile privind diverse dosare ale Pachetului "Fit for 55" - cadrul politic al UE pentru punerea în aplicare a obiectivului său de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până [...]
Sustainability School #64: Cum poate asigura economia circulară bunăstarea în limitele planetare
În ultimii 100 de ani, am cunoscut o expansiune fără precedent în istorie. În prezent, consumăm peste 100 de miliarde de tone de materiale în fiecare an pentru a satisface nevoile umane, însă 5 din cele 9 limite planetare au fost depășite. Conform Stockholm Resilience Center, limitele planetare continuă să fie încălcate în ultimii ani. [...]
Sustainability School #63: Net Zero sau Not Zero: implicarea actorilor non-statali în acțiunea climatică
Emisiile globale trebuie să scadă rapid, astfel încât omenirea să poată limita încălzirea globală la 1,5°C. Actorii non-statali, precum companiile, investitorii, orașele și regiunile, pot juca un rol crucial în limitarea emisiilor de gaze cu efect de seră (GES). Pentru a mobiliza acești actori-cheie, inițiativele internaționale, conduse adesea de guverne, urmăresc mobilizarea și implicarea sectoarelor [...]
Sustainability School #62: Sustenabilitatea din perspectivă climatică – cum motivezi oamenii să acționeze
Context V-ați întrebat vreodată ce se întâmplă cu noi din punct de vedere emoțional când ne gândim la criza climatică? De ce simțim că majoritatea oamenilor se îndepărtează atunci când, de fapt, ar trebui să se implice prin acțiune și să genereze schimbarea pozitivă de care avem nevoie? Cum îi putem ajuta pe oameni să [...]
Sustainability School #61: Importanța utilizării factorilor de emisie locali pentru calcularea amprentei de carbon
Context Pentru a calcula amprenta de carbon a unei companii, consumurile specifice activității companiei sunt înmulțite cu factorii de emisie reprezentativi. Acest lucru pare ușor în teorie, dar provocarea pe care factorii de emisie (numiți și factori de conversie, deoarece convertesc datele de activitate, cum ar fi kWh de energie electrică sau l de combustibil [...]
Sustainability School #60: Avertizarea de integritate – recomandări și beneficii pentru companii
Context Avertizarea de integritate, cunoscută în limbajul internațional ca „whistleblowing”, definește dezvăluirea de informații despre orice nereguli sau deficiențe care ar putea avea drept consecință activități corupte sau periculoase comise în organizații ale sectorului public sau privat. Existența unui asemenea mecanism este extrem de importantă în contextul sustenabilității unei afaceri. Conform actualei reglementări, avertizorii pot [...]
SustainAbility School #59 – Riscul climatic și implicațiile pentru sectorul bancar și economia reală
Context La nivel internațional se remarcă o creștere a gradului de conștientizare a provocărilor generate de schimbările climatice și de către activitățile economice cu efecte negative asupra mediului. Totodată, sunt explorate modalitățile de evaluare a impactului riscului climatic asupra sistemului financiar și a economiei reale. Din perspectiva autorităților de reglementare și supraveghere, riscul climatic este [...]
Sustainability School #58: SDG 5: Responsabilitățile angajatorilor privind violența de gen
Context: Prin Obiectivul de Dezvoltare Durabilă 5 – Egalitate de Gen, România s-a angajat alături de alte state, entități private și societatea civilă să elimine inegalitățile, discriminarea și toate formele de violență împotriva fetelor și femeilor până în 2030. Însă, realitatea este că țara noastră se află încă foarte departe de a atinge acest obiectiv. [...]
Sustainability School #57: Lifecycle Assessment- instrumentul standard pentru măsurarea impactului asupra mediului
Context Conform Dicționarului enciclopedic de mediu, evaluarea ciclului de viață (LCA) a unui produs reprezintă evaluarea și analizarea consecințelor acțiunii produsului asupra mediului. Analiza urmărește produsul de la extracția și prelucrarea materiei prime, trecând prin toate fazele sale de producție, transport și distribuție, utilizare - rentabilizare, întreținere și reciclare și mergând până la depozitarea finală sau [...]
SUSTAINABILITY SCHOOL #56: Schimbarea socială – de la teorie la practică
Context „Leave No One Behind”, a nu lăsa pe nimeni în urmă, este principiul esențial al Agendei 2030, un document universal, adoptat în cadrul lucrărilor summit-ului ONU de la New York din anul 2015 și îmbrățișat de 193 state, inclusiv România. Agenda 2030 promovează echilibrul între cele trei dimensiuni ale dezvoltării sustenabile: economică, socială şi [...]
SUSTAINABILITY SCHOOL #55: SPONSORIZARE ȘI SDG ÎN CONTEXTUL NOILOR MODIFICĂRI ALE CODULUI FISCAL
Context: Companiile își dezvoltă strategiile de responsabilitate socială prin alinierea la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite („Sustainable Development Goals” – Agenda 2030). În același timp, organizațiile non-profit și partenerii comunitari ai mediului privat, încă nu au această practică. Deseori, lipsa limbajului comun privind SDG-urile face mai dificilă colaborarea dintre cele două sectoare și [...]
Sustainability School #54: Sustenabilitatea, un joc de echipă
Context: Raportarea transparentă a impactului economic, social și de mediu al companiilor a atras din ce în ce mai multă atenție în contextul ultimilor ani, pentru ca azi să ajungă în prima linie a strategiilor de business. Responsabilitățile legate de sustenabilitate s-au îndepărtat tot mai mult de sfera opțională, devenind treptat obligații. În România, conform reglementărilor [...]
Sustainability School #53: Profilul ideal al specialistului în sustenabilitate
Context: În ultimii ani, se poate observa o schimbare majoră în atitudinea față de sustenabilitate. Accentul sporit al investitorilor asupra celor 3 indicatori (mediu, societate și guvernanță), legislația emergentă privind schimbările climatice, dar și justiția socială oferă îndemnuri puternice la acțiune. În prezent, societatea așteaptă ca profesioniștii în sustenabilitate să își deruleze activitatea în contextul [...]
SUSTAINABILITY SCHOOL #52: INTEGRITATEA ORGANIZAȚIONALĂ – CUM O CONSTRUIM ȘI DE CE AJUTĂ
Context: Etica în afaceri este o temă din ce în ce mai des prezentă în comunicarea externă a companiilor. Adeseori, ea pare disociată de ideea de integritate organizațională. Mai mult decât atât, există curente/abordări concurente, precum Responsabilitatea Socială Corporativă, Triple Bottom Line, Cetățenie Corporativă, Shared-Value, Sustenabilitate sau, mai nou, ESG, care au dat naștere unor confuzii [...]
Sustainability School #51: Sponsorizarea în lumina noilor modificări fiscale
Context: La finalul lunii septembrie 2022, a fost publicat un nou ordin al președintelui ANAF pentru aprobarea procedurii privind redirecționarea impozitului pe profit/venit în vederea efectuării de sponsorizări. Contribuția sectorului privat la dezvoltarea ONG-urilor poate să nu mai apară în situațiile financiare ca o cheltuială, deoarece sumele aferente sponsorizărilor pot fi redirecționate de către contribuabili [...]
SustainAbility School #50 – Schimbarea pieței muncii prin management sustenabil
Context: Lumea are tot mai mult nevoie de lideri curajoși care îndrăznesc să facă schimbarea în propriile organizații și să inspire mai departe. De la riscurile climatice și biodiversitate, la colapsul lanțurilor de aprovizionare – trecerea către modele circulare de afaceri și noi moduri de lucru nu a fost niciodată atât de urgentă precum este [...]
Sustainability School #49: Inovația în strategiile de reducere a emisiilor de CO2
Context: Se pare că procesul de reducere a emisiilor de carbon nu a fost niciodată atât de important pentru consiliile directoare ale companiilor, luând în calcul presiunea tot mai mare din partea clienților, investitorilor și a angajaților. În acest nou context, companiile se străduiesc tot mai mult pentru a deveni mai sustenabile prin îndeplinirea obiectivelor [...]
Sustainability School #48 – Raportul U.N. privind ODD-urile. Unde suntem?
Context: Agenda 2030 reprezintă planul de acțiune al Națiunilor Unite pentru oameni, planetă și prosperitatea acestora. Adoptat pe 25 septembrie 2015, el setează 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă și 169 de ținte de atins pentru toate țările și toate părțile interesate. Obiectivele de Dezvoltare Durabilă au ca scop, printre altele, accelerarea incluziunii sociale, prosperitatea economică [...]
Sustainability School #47 – Cuvântul cu M. Cum ne-a „înnebunit” pe toți materialitatea
Context: Orice companie are un impact. Stakeholderii se așteaptă ca organizațiile să fie responsabile pentru impactul pe care îl au asupra mediului și a societății și să îl îmbunătățească în timp. În acest fel, crește încrederea și ajungem să avem companii sustenabile și societăți reziliente. Pentru a înțelege impactul oricărei companii și pentru a le [...]
SUSTAINABILITY SCHOOL #46 – ACȚIUNEA CLIMATICĂ – CUM O ABORDĂM CORECT?
Context: Dincolo de nevoia urgentă de a lupta împotriva schimbărilor climatice, există și alte considerente pentru a implementa Acțiunea Climatică. Dintre ele, putem enumera: pregătirea pentru modificările legislative, nevoia de eficientizare a costurilor și a consumurilor de energie, poziționarea mai bună a brand-ului, relațiile cu investitorii și partenerii de afaceri, îmbunătățirea percepției regionale, re-alinierea cu [...]
Sustainability School #45: Cum măsurăm performanța în sustenabilitate prin ESG Risk Ratings
Rolul companiilor în societate devine de la an la an tot mai complex și, dincolo de presiunea profitabilității, apar continuu noi responsabilități față de mediu și oameni, noi cerințe din partea stakeholderilor, în special a finanțatorilor și investitorilor. Raportarea indicatorilor ESG (de mediu, social, guvernanță) a atras tot mai multă atenție în ultimii ani, iar [...]
Sustainability School #44: Sustainability School #44 – ISO 26000 – Cheia integrării comportamentului responsabil în organizații
În contextul actual, companiile își definesc succesul dincolo de profituri și vânzări: practicile de responsabilitate socială sunt esențiale pentru a atinge așteptările mereu în creștere ale stakeholderilor. În acest context, ISO 26000:2010 oferă o abordare acceptată la nivel global asupra bunelor practici și face posibilă trecerea de la simplele “bune intenții” la acțiuni concrete cu [...]
SustainAbility School #43 – Obligațiunile verzi și rolul investițiilor responsabile în economie
Context: Schimbarea modelului economic către unul care nu mai pune accent doar pe câștigul imediat al acționarilor, ci se axează pe impactul pe termen lung al companiei asupra întregului ecosistem, incluzând mediul și domeniul social și de guvernanță, a trecut de mult din zona de “nice to have” în zona de “must have”. Legislația europeană [...]
SustainAbility School #42 – Strategia de sustenabilitate – de la idee la practică
Context: Rolul companiilor în societate devine de la an la an tot mai complex. Dincolo de presiunea profitabilității, apar continuu responsabilități fata de mediu si oameni. Căci ce era până acum opțional, devine obligație legală, ce era gratuit, va fi scump, iar ce nu este măsurat, nu va putea fi administrat. În acest context se [...]
SustainAbility School #41 – Taxonomia socială – Ce este și de ce avem nevoie de ea
Odată cu introducerea, în iunie 2020 a Taxonomiei în legislația europeană, avem un set de reguli clare asupra activităților care contribuie la scăderea impactului activităților noastre asupra schimbărilor climatice. Aceasta le permite investitorilor să ia în considerare riscurile și oportunitățile oferite de schimbările climatice într-un mod practic și specific, concentrându-se asupra performanței activităților economice pentru [...]
SustainAbility School #40 – Călătoria către Net Zero
Pentru a asigura o planetă pe care putem trăi și înflori în armonie cu natura și cu alte specii, limitarea încălzirii globale este esențială. Fiecare dintre noi are un rol important în acest demers, dar are și nevoie de sprijin în a acționa concret. Inițiativa privind obiectivele bazate pe știință (Science Based Targets initiative - [...]
Sustainability School #39 – Achiziții publice sustenabile în România
Contractele de achiziții publice au un rol important în economiile statelor membre UE și, potrivit estimărilor, generează peste 16% din PIB-ul Uniunii Europene(peste 2 miliarde euro pe an). Aceste contracte arată clar faptul că achizițiile publice europene reprezintă un stimulent major pentru crearea de locuri de muncă, inovare și, per ansamblu, creștere economică sustenabilă. România [...]
Sustainability School #38 – Certificarea B CORP sau ce au în comun Ben & Jerry’s, Patagonia și alții
Companiile certificate B Corp demonstrează că sunt în topul companiilor transparente social și responsabile față de mediul înconjurător. Esența Certificării B Corp înseamnă implementarea impactului pozitiv de business, alături de profitabilitate (“Think Impact First”) și includerea tuturor stakeholderilor (părților interesate) în procesele decizionale din companie. Certificarea B Corp a devenit un proces căutat de foarte [...]
Sustainability School #37 – Guvernanța integrată – esențială pentru sustenabilitate
Natura, așteptările oamenilor și ale companiilor, tehnologia și politicile publice se schimbă mai repede decât oricând, dar nu toate se îndreaptă în direcția corectă. Riscurile cresc, deopotrivă și oportunitățile. Abordările convenționale asupra politicilor de guvernanță corporativă au o serie de limitări critice. Unele dintre acestea subminează sistematic performanța companiilor, în vreme ce altele le împiedică [...]
Sustainability School #36 – Finanțări verzi, oportunitățile accesului la piețe de capital sustenabile
În anul 2021, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a investit 540 milioane de euro în România, din care 83% au fost aliniați la politica BERD de finanțare a Tranziției la Economia Verde. De la începutul cooperării, în 1993, BERD a investit în România peste 9,5 miliarde EUR în cadrul a 485 de [...]
Sustainability School #35 Standardele GRI 2021 – cum se modifica raportarea de sustenabilitate
Începând cu acest an, The CSR Agency prezintă în România cursul de raportare a sustenabilității în conformitate cu Standardele GRI Actualizate. Este al șaptelea an în care The CSR Agency este partener de training al Global Reporting Initiative (GRI). Scopul Cursului Certificat GRI Standards este să ofere managerilor din companiile mari și IMM-uri cunoștințele necesare [...]
Sustainability School #34 – Cursa către Net zero – de la ambiție la acțiune
Neutralitatea climatică cere o transformare fundamentală în toate zonele societății. Dificultățile pe care trebuie să le depășească companiile care trebuie să implementeze această transformare ținând cont și de competiția globală, sunt imense. Prin Green Deal, Comisia Europeană a prezentat cel mai larg și mai ambițios proiect de creștere sustenabilă și competitivitate pe termen lung de [...]
Sustainability School #33 Advocacy pentru sustenabilitate
Demersul de advocacy joacă un rol vital în crearea de interes și stimularea implicării pentru atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Sustenabilă (SDGs), indiferent dacă vorbim despre egalitatea de gen, atingerea obiectivelor climatice sau acces la sănătate și educație pentru toți. Politicile publice pot juca un rol pozitiv în tranziția către o lume mai bună și mai [...]
Sustainability School #32- Legislația națională și cerințele UE pe raportare de sustenabilitate
Potrivit Directivei 2014/95/EU privind raportarea nefinanciară (Non-Financial Reporting Directive - NFRD), toate societățile comerciale care sunt entități de interes public și au peste 500 de angajați au obligația să prezinte o evaluare a impactului pe care activitatea acestora o are asupra mediului, a aspectelor sociale și a tratamentului aplicat angajaților, dar și privind politicile și [...]
Sustainability School #31- Contribuția economiei sociale la dezvoltarea sustenabilă
Comisia Europeană a publicat în luna decembrie Planul de acțiune pentru economia socială – un set complex de măsuri care vizează îmbunătățirea investițiilor sociale, sprijinirea organizațiilor de economie socială și a întreprinderilor sociale pentru a-și lansa și extinde activitățile și impactul lor social, pentru a inova și a crea locuri de muncă. Ce sunt întreprinderile [...]
Sustainability School #30 – Cum construiești un lanț valoric sustenabil
Organizația Națiunilor Unite a definit dezvoltarea durabilă în Raportul Brundtland ca fiind dezvoltarea care răspunde nevoilor prezentului fără a compromite capacitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi. Presupune că resursele sunt finite și, prin urmare, trebuie folosite în mod conservator și atent pentru a se asigura că sunt suficiente pentru generațiile viitoare. Toate activitățile [...]
Sustainability School #29 – Taxonomia UE, implicații pentru domeniul construcțiilor
Taxonomia UE este un sistem de clasificare și o cerință de raportare obligatorie începând cu 2021. Aceasta impune participanților de pe piețele economice să raporteze informații cu privire la activitățile lor economice clasificate ca fiind durabile. Obiectivul directivei este de a direcționa investițiile către activități sustenabile și de a oferi criterii obiective de măsurare a [...]
Sustainability School #28 – Raportarea de sustenabilitate. Mituri și adevăruri
Raportarea indicatorilor ESG (de mediu, social, guvernanță) a atras tot mai multă atenție în ultimii ani și a ajuns în prima linie a strategiilor de business. Acest tip de raportare acoperă o arie foarte mare de subiecte, necesitând utilizarea unor standarde a căror adoptare și implementare poate fi dificilă pentru companii. Aglaia Ntili, directorul general [...]
Sustainability School #27 – Taxonomia Verde sau Măslinie? Implicații pentru România
În scopul atingerii obiectivelor de mediu Europene, pe 21 Aprilie 2021, Comisia Europeană a adoptat primul act delegat al Taxonomiei pentru Activități Sustenabile. Taxonomia este un sistem de clasificare al activităților economice care are menirea de a clarifica pentru beneficiul investitorilor, care sunt soluțiile care au un impact pozitiv semnificativ asupra mediului. De asemenea, împreună [...]
Sustainability School #26 – PNRR, accelerator al economiei sustenabile
Implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență al României (PNRR) a început la finalul anului trecut, de îndată ce Comisia și Consiliul UE și-au dat acordul pe forma finală. La nivelul Parlamentului European există un grup de lucru dedicat implementării PNRR-urilor. De asemenea, eurodeputații lucrează la un raport al Parlamentului privind implementarea PNRR-urilor, pentru a [...]
Sustainability School #25 – Rolul economiei circulare în atingerea neutralității climatice
În cadrul CLG Europe și sub coordonarea Cambridge Institute for Sustainability Leadership (CISL), a fost creat grupul de lucru “Neutralitate Climatică și Materiale și Produse Circulare”. Grupul, format din companii vizionare și ambițioase, a publicat un raport în care solicită Comisiei adoptarea cât mai rapidă a Inițiativei pentru Produse Sustenabile, oferind argumente, modele de bună [...]
Sustainability School #24 – Cum măsurăm performanța companiilor din perspectiva sustenabilității
Sustenabilitatea și businessul nu sunt două linii paralele, ci drumuri care se întâlnesc permanent, astfel încât, per total, lucrurile să meargă bine. În prima ediție SustainAbility School din acest an am vorbit despre performanța companiilor și cum poate fi măsurată, din perspectiva sustenabilității. Alina Liciu, Fondator și Managing Partner The Azores Sustainability & CSR Services, [...]
Sustainability School #23 – Provocările dezvoltării durabile
Fundamentul unor societăți pașnice si echitabile este asigurat prin garantarea accesului la justiție pentru toți și crearea unor instituții legislative și instituționale funcționale și responsabile. Implicarea, participarea și reprezentarea cetățenilor la toate nivelurile și asigurarea accesului public la informații garantează și protejează drepturile și libertățile fundamentale. Pe această bază trebuie avută în vedere dezvoltarea capitalului [...]
Sustainability School #22: Misiunea europeana pentru orase – cum participam si ce avem de castigat?
Comisia Europeană a lansat în septembrie un program pentru orașe verzi și smart pentru 2030. Programul creează oportunități pentru mediul de afaceri, societatea civilă și sectorul public să modeleze și să beneficieze din primul val la scală europeană pentru transformări urbane pentru oameni și planetă. Am aflat mai multe despre acest program de la Laura [...]
Sustainability School #21: Garantia pentru Copii – investitii pentru un viitor mai bun
Cunoastem ca 22,2 % din copiii din UE sunt in risc de saracie sau excluziune sociala, doar 1 din 4 copii considera ca drepturile lor le sunt respectate in societate, jumatate din copiii la nivel global sunt anual victime ale violentei, 60% din copii din minoritatea roma sufera de lipsuri materiale severe. Aceste numere pe [...]
Sustainability School #20: Cursa spre net zero. Cum o castigam?
In urma Acordului de la Paris, guvernele mondiale s-au angajat sa mentina cresterea temperaturilor globale la max. 1,5 grade Celsius peste cele din epoca pre-industriala. Multe din guvernele tarilor dezvoltate, inclusiv cele ale Statelor Membre in Uniunea Europeana s-au angajat sa atinga neutralitatea climatica pana in 2050. Companii mari din Fortune 500 au urmat exemplul [...]