Obiectivul 4: Educație de Calitate
Accesul la educație de calitate generează efecte pozitive, pe termen lung, asupra societății. Contribuim la dezvoltarea de programe de educație timpurie, reducere a abandonului școlar, învățământ dual, pregătire pentru piața muncii, încurajare a inițiativei și inovației, învățare pe tot parcursul vieții. Milităm pentru un sistem de educație incluziv, accesibil, atât în orașe cât și în mediul rural din România.
Îți mulțumim că vrei să contribui alături de organizația din care faci parte la dezvoltarea educației de calitate în România.
Împreună vom lucra pentru a atinge până în 2030 țintele formulate de Organizația Națiunilor Unite pe acest domeniu, devenite acum și țintele noastre:
Ținte:
- 4.1. EDUCAȚIE PRIMARĂ ȘI SECUNDARĂ GRATUITĂ
- 4.2. ACCES EGAL LA EDUCAȚIE TIMPURIE DE CALITATE
- 4.3. ACCES LA ÎNVĂȚĂMÂNT TEHNIC, VOCAȚIONAL ȘI SUPERIOR
- 4.4. CREȘTEREA NUMĂRULUI DE PERSOANE CU STUDII
- 4.5. ELIMINAREA TUTUROR FORMELOR DE DISCRIMINARE DIN EDUCAȚIE
- 4.6. ALFABETIZARE ȘI CUNOȘTINȚE DE ARITMETICĂ ELEMENTARĂ PENTRU TOȚI
- 4.7. EDUCAȚIE PENTRU VIAȚA SUSTENABILĂ ȘI CIVICĂ
Accesul tuturor fetelor și baieților, gratuit până la absolvire, la învățământ primar și secundar echitabil și de calitate, care să conducă la rezultate relevante și eficiente.
Accesul tuturor fetelor și baieților, în copilaria mică, la programe de îngrijire și educație preșcolară de calitate, astfel încât să fie pregătiți pentru învaățământul primar.
Accesul egal al tuturor femeilor și bărbaților la educație tehnică, vocațională și terțiară, inclusiv universitară, de calitate, la prețuri accesibile.
Creșterea substanțială a numărului de tineri și adulți care dețin competențe relevante, inclusiv competențe tehnice și vocaționale, care să faciliteze angajarea, crearea de locuri de muncă decente și antreprenoriatul.
Eliminarea disparităților între sexe în educație și asigurarea accesului egal la toate nivelurile de învățământ și formare profesională a persoanelor vulnerabile, inclusiv a persoanelor cu dizabilități, a minorităților și a copiilor aflați în situații vulnerabile.
Toți tinerii și o proporție substanțială a adulților, atât bărbați, cât și femei, dispun de competențe de bază, precum alfabetizarea și aritmetica elementară.
Toți elevii dobândesc cunoștințele și competențele necesare pentru dezvoltare durabilă: stil de viață sustenabil, drepturile omului, egalitate de gen, promovarea unei culturi a păcii și non-violenței, cetățenie globală, aprecierea culturii și a diversității culturale.
Compania ta contribuie – prin activitatea sa de bază, prin programele interne sau proiectele pe care le susține – la una sau mai multe dintre aceste ținte?
Te așteptăm în cadrul grupului de lucru cu:
- exemple de bună practică, pentru a-i inspira și pe alții;
- lecții învățate, experiența și know-how;
- propuneri de îmbunătățire sau completare a politicilor publice, care să favorizeze dezvoltarea educației de calitate în România.
Astfel vom veni în sprijinul autorităților locale și al guvernului de a-și atinge propriile ținte.
Ținte ale autorităților publice:
Modernizarea și construcția de uniăți de învățământ cu grija pentru copii, fete și băieți deopotrivă, inclusiv pentru cei cu dizabilități, și asigurarea unui climat sigur, non-violent, incluziv și propice învățării pentru toți.
Extinderea substanțială până în 2030 a numărului de burse disponibile pentru țările în curs de dezvoltare, în special pentru țările cel mai puțin dezvoltate, pentru studii superioare, pregătire vocațională, tehnologia informațiilor și comunicare, studii ternice, inginerie și programe științifice, în țări dezvoltate sau alte state în curs de dezvoltare, precum România.
Creșterea substanțială a ofertei de cadre didactice calificate, inclusiv prin cooperare internațională pentru pregătirea profesorilor din țări în curs de dezvoltare, în special din statele cel mai puțin dezvoltate.
Despre Coaliția CRS
Coaliția România Sustenabilă este o initiațivă privată, apolitică, ce actionează – prin contribuția voluntară a membrilor săi instituționali și individuali, înscriși în grupurile de lucru tematice și regionale – ca interfața de consultare și dialog între:
- sectorul guvernamental-administrativ,
- mediul de afaceri,
- sistemul academic,
- organizațiile neguvernamentale și
- cetățeni,
pe fiecare dintre cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD), în vederea implementării Strategiei Naționale de Dezvoltare Durabilă a României și a Agendei 2030 pentru Dezvoltare Durabilă, convenită la nivelul ONU și al UE.