fbpx

Enter your keyword

post

CRISTIAN CROITOR, Managing Director, Claritech: „Sustenabilitatea nu înseamnă doar să faci ceea ce trebuie pentru mediu, ci și să faci ceea ce trebuie pentru afacerea ta. Adoptarea practicilor durabile poate fi un avantaj competitiv și o oportunitate de a crea o afacere profitabilă și sustenabilă pe termen lung. ”

CRISTIAN CROITOR, Managing Director, Claritech: „Sustenabilitatea nu înseamnă doar să faci ceea ce trebuie pentru mediu, ci și să faci ceea ce trebuie pentru afacerea ta. Adoptarea practicilor durabile poate fi un avantaj competitiv și o oportunitate de a crea o afacere profitabilă și sustenabilă pe termen lung. ”

    • Aproximativ 99% din companiile din România sunt IMM-uri, de aceea implicarea lor în sustenabilitate este esențială pentru a genera progres și schimbări profunde pentru economie, mediu și oameni. Cum se vede sustenabilitatea din perspectiva IMM-ului pe care îl reprezentați?

    Consider că avem deja o contribuție implicită pentru sustenabilitate, deoarece oferim soluții care încurajează optimizarea resurselor și reducerea amprentei de carbon – implementăm soluții IoT pentru eficiență energetică și operațională, sisteme fotovoltaice și soluții pentru monitorizarea calității aerului. 

    De asemenea, pentru propagarea eforturilor este important ca IMM-urile să colaboreze cu parteneri și furnizori care împărtășesc aceleași valori și priorități în privința sustenabilității. Credem în inițiativele cu impact pozitiv pentru comunitate și ne bucurăm că am putut să sprijinim proiecte ca programul CityAir, rețeaua independentă de monitorizare a calității aerului Aerlive sau programul pilot Zer0, care are ca scop reducerea poluării atmosferice din România.

    Din perspectiva noastră, a unei companii locale cu până la 50 angajați, abordăm sustenabilitatea prin:

    • dezvoltarea de produse sau servicii care sa aibă un impact minim asupra mediului si care să ajute la reducerea amprentei de carbon
    • optimizarea proceselor de producție și a lanțului de aprovizionare pentru a minimiza risipa și a crește eficiența energetică
    • implicarea în comunitatea locală pentru a dezvolta sau sprijini proiecte care să ajute la îmbunătățirea calității vieții și a mediului înconjurător
    • Aveți deja definită o strategie de sustenabilitate? Dacă da, care sunt obiectivele acesteia și care sunt cele mai mari 3 obstacole și oportunități în procesul de implementare. În caz contrar, ce planuri aveți în acest sens?

    Claritech nu are un departament dedicat sustenabilității și deocamdată nu avem definită o strategie de sustenabilitate cu obiective specifice, însă ne dorim ca în continuare să urmărim să obținem prin acțiuni simple: 

    • reducerea emisiilor (prin optimizarea sistemelor de iluminat și de climatizare, am adoptat de câțiva ani programul de lucru flexibil sau telemuncă pentru a reduce nevoia de deplasare cu transportul auto)
    • reciclarea corectă a deșeurilor 
    • avem sisteme de reciclare în cadrul organizației pentru reciclarea hârtiei, sticlelor sau a altor materiale reciclabile (inclusiv electronice)
    • Refolosim ambalaje 
    • Încercăm să reducem consumul de hârtie, utilizăm documente electronice și imprimantă cu tehnologie duplex (mod automat de tipărire față-verso și monocrom)
    • Donăm produse sau materiale nefolosite către comunități care le pot utiliza (ex: piese vechi de mobilier, materiale promoționale/produse birotică)
    • utilizarea eficientă a resurselor: utilizăm echipamente mai eficiente energetic (cum ar fi becuri LED sau dispozitive electronice cu consum redus de energie)
    • creșterea sustenabilității lanțului de aprovizionare (suntem responsabili și conștienți în achizițiile noastre, suntem atenți la alegerea furnizorilor cu politici sustenabile)
    • Promovarea practicilor sustenabile prin intermediul soluțiilor pe care le oferim – optimizarea consumurilor pentru eficiență energetică și sistemele fotovoltaice pentru folosirea energiei regenerabile

    De asemenea upcycling-ul este o metodă excelentă pentru a promova sustenabilitatea prin transformarea obiectelor sau materialelor existente într-un produs nou, cu o utilitate diferită. Această abordare ajută la reducerea cantității de deșeuri și la prevenirea poluării prin folosirea mai eficientă a resurselor.

    Tot din categoria acțiunilor mici, am încercat să transformăm niște componente scoase din uz pe care le folosim de obicei în sistemele noastre de acoperire radio (repetoare) într-un obiect de design (abajur de lustră) cu funcționalitate pentru sediul nostru, dar care reflectă și personalitatea companiei.

    • Tranziția la business sustenabil aduce beneficii și oportunități. Dintre acestea, atragerea de capital (finanțare) în condiții mai avantajoase, prioritate în obținerea sau menținerea unor contracte, alinierea la obiectivele de sustenabilitate ale clienților mari companii. Ați întâlnit deja asemenea situații?

    Deocamdată nu. Sperăm ca pe viitor să ne întâlnim cu oportunități de acest gen.

    • Care considerați că vor fi cele mai presante provocări la care compania va trebui să găsească soluții în 2023, pentru a-și menține performanța economică și avansa totodată, pe drumul sustenabilității? (de exemplu, instabilitatea economică / geopolitică, prețurile la energie, schimbarile climatice, resurse naturale limitate, achiziția și retenția de talente, aspecte legate de lanțul de aprovizionare, conflictele globale, etc)

    Trăim vremuri instabile din multe puncte de vedere. Adaptarea la situațiile neprevăzute și găsirea de soluții sustenabile pentru gestionarea potențialelor riscuri ar trebui să facă parte din strategia companiei.

    Cel mai probabil evoluția prețurilor la energie și instabilitatea geopolitică poate afecta piața și livrarea produselor. Sperăm să existe tot mai puține dificultăți în găsirea și menținerea unor furnizori de materii prime sustenabile, precum și în menținerea unei logistici eficiente.

    • Cum ați “vinde” sustenabilitatea unui antreprenor care nu crede în ea? Ce recomandări i-ați face?

    Sustenabilitatea nu înseamnă doar să faci ceea ce trebuie pentru mediu, ci și să faci ceea ce trebuie pentru afacerea ta. Adoptarea practicilor durabile poate fi un avantaj competitiv și o oportunitate de a crea o afacere profitabilă și sustenabilă pe termen lung.

    Dacă sunt înțelese beneficiile sustenabilității și modul în care acestea pot fi integrate în afacerea ta, rezultatele nu vor întârzia să apară. Consumatorii și investitorii deopotrivă vor caută din ce în ce mai mult companii care se angajează în sustenabilitate.

    Implementarea unor măsuri simple, cum ar fi utilizarea de energie regenerabilă, monitorizarea și managementul centralizat al consumurilor de energie sau utilizarea optimă a resurselor pot aduce beneficii economice prin reducerea costurilor și îmbunătățirea eficienței energetice. Așadar o strategie de smart business care te poate ajuta să reușești pe termen lung.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.