Centrul Step by Step a semnat Carta Diversității din România
Centrul Step by Step a devenit membru al Cartei Diversității din România, alăturându-se astfel celor peste 125 de companii și organizații care reunesc mai mult de 180.000 de angajați care și-au asumat public principiile Cartei.
Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională este o organizație non-profit care promovează principiile educației timpurii de calitate și derulează proiecte pentru modernizarea educației și dezvoltare comunitară sustenabilă, proiecte menite să pregătească noile generații pentru confruntarea cu cea de-a IV-a Revoluție Industrială, iar semnarea Cartei Diversității a fost un eveniment așteptat, a explicat Carmen Lică, Director Executiv al Centrului.
„Semnarea Cartei Diversității din România este un demers firesc, menit să adauge noi energii programelor educaționale și de dezvoltare sustenabilă pe care le desfășurăm, un eveniment care sărbătorește cei 25 de ani în care Centrul Step by Step a insuflat câtorva zeci de generații de copii valorile diversității și incluziunii, prin principiile care fundamentează Alternativa Educațională Step by Step.
Centrul Step by Step pune în primul plan respectarea diversității, egalitatea de șanse, aprecierea pentru individualitatea fiecărui copil și promovează principiile democratice în educația și îngrijirea copilului. Eforturile echipei noastre sunt centralizate către dezvoltarea de comunități profesionale care pot transforma procesul educațional și valorizează inteligența și potențialul fiecărui copil”, a declarat Carmen Lică, Director Executiv al Centrului Step by Step.
Prezent la Forumul Cartei Diversității (20 Mai 2021), Robert Szarka, ofițer pentru Diversitate, Incluziune și Apartenență în cadrul Centrului Step by Step, a subliniat că educația incluzivă este cea care face ca o școală să fie bună – o școală unde toți copiii se simt bineveniți, participă și învață în propriul ritm, o școală unde copiii înțeleg că fiecare este diferit și că aceste diferențe îi îmbogățesc.
„În învățământul de masă din România, integrarea copiilor cu cerinţe educative speciale, de exemplu, este cel mai adesea o simplă integrare fizică. Ineficiența serviciilor de sprijin are un efect negativ atât pentru copiii şi familiile lor, cât şi pentru cadrele didactice.
Tocmai de aceea, respectarea diversității din rândul elevilor este una dintre cele mai mari provocări pentru unitațile de învățământ. Dacă această problemă nu este abordată adecvat, va afecta dezvoltarea copiilor și statutul lor social în viața de adult”, a afirmat Robert Szarka.
Reprezentantul Centrului Step by Step le-a reamintit participanților la Forumul Cartei Diversității că până să se confrunte cu prejudecățile adulților, pentru copii, oamenii nu au culoare și sunt toți la fel de buni și frumoși. „Acest lucru înseamnă că undeva în parcursul de învățare oferit celor mici, noi adulții suntem cei care greșim. Putem îndrepta această greșeală oferindu-le celor mici educație o timpurie de calitate”, a mai spus Robert Szarka.
Centrul Step by Step se concentrează pe dezvoltarea de comunități profesionale care transformă procesul educațional și care valorizează potențialul fiecărui copil și își propune ca prin noul statut de semnatar al Cartei Diversității să încurajeze cele peste 300 de grădinițe și școli publice în care se aplică alternativa Step by Step să deschidă noi canale de comunicare cu familiile copiilor și cu comunitățile locale.