Carrefour România și Asociația InspirAction anunță școlile selectate în cea de-a doua ediție a programului educațional „Gust pentru Sănătate. Ora de obiceiuri sănătoase și mese delicioase”
Carrefour România și Asociația InspirAction anunță școlile selectate pentru cea de-a doua ediție a programului educațional „Gust pentru Sănătate. Ora de Obiceiuri sănătoase și mese delicioase”. Ȋncepând cu ediția de anul acesta, programul este desfășurat cu sprijinul Ministerului Educației.
Proiectul acoperă zece orașe din țară, iar școlile care fac parte din această inițiativă sunt:
- Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia;
- Școala Gimnazială Nicolae Bălcescu din Arad;
- Colegiul Național Andrei Șaguna Brașov;
- Școala Gimnazială Nr. 113 din București;
- Școala Gimnazială Sfântul Apostol Andrei din Buzău;
- Liceul de Informatică Tiberiu Popoviciu din Cluj-Napoca;
- Școala Gimnazială Nr. 29 Mihai Viteazul din Constanța;
- Școala Gimnazială Sfântul Dumitru din Craiova;
- Liceul cu Program Sportiv din Focșani;
- Școala Gimnazială Gh. I. Brătianu din Iași.
Pe parcursul procesului de înscriere, peste 340 de cadre didactice din 160 de școli au răspuns pozitiv, în timp ce mai mult de 3.000 de elevi s-au arătat interesați să participe.
România se confruntă cu o alarmantă prevalență a supraponderalității, precum și cu o abordare deficitară în ceea ce privește stilul de viață sănătos. Într-un context în care 34,6% din populația țării se confruntă cu supraponderalitate (OMS, 2022) și doar un mic procent, de 8%, adoptă o dietă sănătoasă (INS, 2021), programul capătă o importanță deosebită. În plus, rezultatele primei ediții susțin impactul pozitiv în rândul beneficiarilor: încrederea elevilor în ei înșiși a crescut cu 40%, consumul de fast-food s-a diminuat cu 20%, în timp ce preferința celor mici pentru nuci și semințe în stare naturală a crescut cu 20%.
„Carrefour integrează responsabilitatea socială în strategia de business, având un impact polivalent în educație, comunitate, mediu și tranziție alimentară. Ne bucurăm să vedem că proiectul de educație alimentară în școli, derulat alături de Asociația InspirAction, a fost foarte bine primit de elevi, cadre didactice și familii, care au arătat un interes crescut pentru acest domeniu. Vom continua să ne implicăm pentru formarea unei generații mai sănătoase și mai responsabile”, a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv, Carrefour România
Desfășurându-se în perioada octombrie 2023 – iunie 2024, programul va aduce beneficii directe pentru 258 de elevi și aproximativ 600 de părinți și bunici. Includerea familiei în acest proces este esențială. În acest sens, programul oferă o serie de webinarii al căror conținut a fost elaborat de experți în domeniul nutriției, care vor ajuta familiile să adopte un stil de viață mai sănătos.
Curricula programului este compusă din două părți care acoperă întreg anul școlar 2023 – 2024:
- În prima parte, elevii primesc noțiuni despre fundamentele alimentației sănătoase, pentru a înțelege principiile de bază ale nutriției, precum alegerea alimentelor în funcție de activitățile zilnice, conexiunea dintre mâncare și stările emoționale, dar și importanța somnului și a activităților fizice. Cu scopul de a încuraja integrarea acestor noțiuni în viețile elevilor, programul oferă de asemenea sprijin în dezvoltarea obiceiurilor sănătoase.
- În cea de-a doua parte, elevii sunt implicați în activități practice, precum sesiuni de mindfulness, aerobic și amenajarea de grădini în spațiile exterioare dedicate.
„Cu bucurie și optimism, anunțăm demararea unei noi ediții a programului nostru revoluționar. Acest proiect nu este doar o inițiativă educațională, ci o adevărată mișcare de transformare pozitivă în viețile tinerilor. Am pornit de la o idee simplă, dar profundă: să cultivăm la elevi nu doar cunoștințe, ci și obiceiuri sănătoase care să îi însoțească toată viața. Văd în aceste reușite nu doar cifre, ci viitorul unei generații mai sănătoase, mai responsabile și, mai ales, mai fericite,” a completat Simona Paraschiv, Președinte Asociația InspirAction.
Prgramul „Gust pentru Sănătate. Ora de Obiceiuri sănătoase și mese delicioase” este susținut şi de Inspectoratele Școlare Județene din județele Alba, Brașov, Cluj, Constanța, Iași, precum și de Inspectoratul Școlar București.
„Mă bucur că un proiect atât de frumos a prins viață și continuă în școlile din România. Sper din suflet să aibă o viață cât mai lungă și să devină un proiect de mare succes. Vorbindu-le elevilor despre cum să ne hrănim sănătos, într-un mediu non formal, în sala de clasă, le inspirăm, cu siguranță, obiceiuri sănătoase. Pentru că prin intermediul unor astfel de proiecte și campanii cât mai dese vom putea forma o generație mai sănătoasă și mai responsabilă, mai ales prin educarea copiilor încă din adolescență”, a declarat Prof. Ștefan Virginia Ana Maria, Inspector pentru activități extrașcolare, Inspectoratul Școlar al Municipiului București
„Educația pentru sănătate reprezintă o prioritate în activitatea educativă din școli. Prin proiectele educaționale promovate în unitățile de învățământ din județul Alba, cadrele didactice urmăresc formarea unor deprinderi de alimentație sănătoasă în rândul elevilor”, a afirmat Prof. Elena Ignat, Inspector școlar, Inspectoratul Școlar Județean Alba
Despre Carrefour România
Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO și Glovo sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro.
Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la peste 430 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat pentru peste 17.000 de angajați.
În 2022, Carrefour România a fost un important contributor la susținerea economiei, cu peste 681 milioane de lei în taxe aduse la bugetul de stat. Furnizorii Carrefour de anul trecut au provenit în proporție de peste 93% din România, iar acum retailerul continuă să își extindă rețeaua de producători locali și ultra-locali, care însumează peste 1.300 de parteneriate, pentru furnizarea de produse proaspete.
Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.
Despre Asociația InspirAction
Asociația InspirAction contribuie la educația adolescenților din România, astfel încât aceștia să devină adulți responsabili, încrezători și împliniți și desfășoară programe prin care dezvoltă competențe necesare pentru o viață sănătoasă (mental, emoțional și fizic). În același timp, lucrează și cu părinți și profesorii lor pentru maximizarea rezultatelor dorite. Scopul Asociației InspirAction este să inspire un milion de tineri, părinți și profesori din România să devină o variantă mai bună a lor.