Caravana „Ora de Carieră 60” pornește în liceele din România pentru a susține elevii în alegerea carierei potrivite
Fundația Leaders în parteneriat cu Lidl România și Asociația Acting Up au dat startul Caravanei „Ora de Carieră 60”, o serie de evenimente organizate la nivel național sub umbrela programului „Ora de Carieră”, cu scopul de a susține elevii de liceu în procesul de orientare în carieră.
Primele orașe în care a ajuns Caravana au fost Călărași, Giurgiu, Alexandria, Slatina și Craiova, unde la începutul lunii aprilie au avut loc deja ateliere de câte 60 de minute pentru elevii din 14 licee, cumulând un număr total de peste 1500 de participanți.
Programul se adresează predominant elevilor din clasele a X-a și a XI-a din liceele cu profil teoretic, tehnologic, economic și vocațional, iar participarea este gratuită.
Următoarea caravană „Ora de Carieră 60” este programată în perioada 13-17 mai 2024 în județele Ialomița, Brăila, Buzău, Prahova și Dâmbovița. În total, până în februarie 2025, Caravana „Ora de Carieră 60” va număra peste 6000 de beneficiari direcți.
Fiecare eveniment din cadrul Caravanei „Ora de Carieră 60” cuprinde o pastilă teoretică privind importanța alegerii unei cariere potrivite, o activitate dinamică de grup, demonstrații teatrale, precum și un exercițiu de tip „Harta mea”, în care tinerii realizează o mapare a intereselor profesionale.
Activitățile sunt facilitate de către un expert în orientare în carieră și de către doi actori din distribuția spectacolului „The Brainstorm – partea I”, pus în scenă de Asociația Acting up în parteneriat cu Teatrul Independent „Luceafărul”, spectacol ce adresează teme legate de perioada adolescenței.
Ulterior, participanții la „Ora de Carieră 60” se pot înscrie în programul „Ora de Carieră 360” organizat de Fundația Leaders din anul 2020 la nivel național, care aprofundează noțiunile și direcțiile discutate în cadrul Caravanei.
Programul „Ora de Carieră 360” se desfășoară timp de trei zile și oferă elevilor de liceu șansa de a face deja primul pas spre realizarea unui plan de carieră, spre înțelegerea menirii lor personale, dar și profesionale, și spre dobândirea competențelor de leadership necesare în viitorul parcurs profesional. Mai multe detalii despre programul “Ora de Carieră 360” sunt disponibile pe https://leaders.ro/oradecariera/.
Liceele participante în luna aprilie în Caravana „Ora de Carieră 60”:
Călărași – Colegiul Național „Barbu Știrbei”, Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, Colegiul Economic;
Giurgiu – Liceul Teoretic ,,Tudor Vianu”, Colegiul Tehnic „Viceamiral Ioan Bălănescu”;
Alexandria – Colegiul Național Pedagogic „Mircea Scarlat”, Colegiul Național ,,Alexandru Ioan Cuza”;
Slatina – Colegiul Național „Radu Greceanu”, Colegiul National “Ion Minulescu”, Colegiul Național Vocațional „Nicolae Titulescu”;
Craiova – Colegiul Național „Frații Buzești”, Colegiul Național „Elena Cuza”.
Sesiunile din cele 5 orașe au fost precedate de două evenimente Pilot desfășurate în București, la Colegiul Economic Virgil Madgearu, respectiv Colegiul Național Bilingv George Coșbuc.
***
Despre Fundația Leaders
Fundația Leaders este organizația care formează și susține oamenii cu valori și principii să devină liderii responsabili de care are nevoie România și care o fac mai puternică la toate nivelurile.
De 24 de ani, Fundația Leaders contribuie la transformarea României prin programe de leadership adaptate realității și nevoilor tinerilor din țara noastră. Peste 44.000 de tineri au fost recrutați și antrenați prin programele LEADERS, care s-au desfășurat atât în mediul offline, cât și online, cu participarea a peste 625 de lideri din România ca speakeri, 171 de companii partenere din peste 30 de domenii de activitate, cu programe derulate în 75 de comunități urbane și rurale și 60 de proiecte personalizate pentru organizații partenere.
Misiunea Fundației este să declanșeze potențialul tinerilor și să formeze lideri vizionari, responsabili, curajoși și implicați prin programe de leadership practice, adaptate pentru fiecare nivel de dezvoltare.
Social media: LinkedIn, Facebook, Instagram
Despre Lidl România
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.200 de magazine și peste 220 de centre logistice și depozite în 31 de țări.
Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.
În prezent, Lidl are aproximativ 376.000 de angajați, dintre care peste 12.000 în România, unde retailer-ul german are deschise peste 350 de magazine și 6 centre logistice. Dinamismul din activitățile de zi cu zi, rezultatele durabile și corectitudinea în cooperarea profesională construiesc mediul de lucru pentru Lidl ca angajator, peste tot pe Glob.
În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.
Despre Asociația Acting Up
Asociația Acting up a fost înființată în anul 2016 de către George Lepădatu (actor, regizor), Diana Mănăilă (actriță, dramaturg) și Adriana Petroșel (avocat). Până de curând, activitatea principală a asociației a fost reprezentată de coordonarea liceenilor din trupa de teatru pentru adolescenți cu același nume. Asociația Acting up și-a propus formarea creativă, culturală și psiho-emoțională a adolescenților cu ajutorul educației prin teatru.
În prezent, ne propunem coagularea echipei de creație profesioniste, în vederea producerii și realizării de spectacole de calitate, bazate pe dramaturgia contemporană universală, având în componența sa tineri absolvenți ai facultăților de profil.
Suntem un colectiv de etnii și naționalități diferite, ce lucrează împreună pentru a oferi un conținut de calitate. Misiunea noastră este de a oferi o experiență memorabilă într-un spațiu ce aduce împreună spectatorul și creatorul.