BRANDURI CU AUTISM: Cum ar arata social media dacă brandurile ar avea neurodivergențe?
Astazi, 2 Aprilie 2024, sarbatorim 35 de ani de cand aceasta zi a fost decretata de catre ONU Ziua Internationala de Constientizare a Autismului. De ce? Pentru ca 1 din 160 de oameni la nivel mondial se nasc cu tulburari din spectru autist, tulburari comportamentale sau de dezvoltare si cu cat avem cat mai multe servicii, programe si specialisti dedicati in a ajuta copiii, tinerii si adulti cu astfel de afectiuni, cu atat autismului nu v-a mai fi o problema, ci doar un alt mod de viata.
In acest sens, am lansat o noua campanie prin care vrem sa atragem atentia si mai mult asupra fenomenului la nivel de Romania.
BRANDURI CU AUTISM: Cum ar arata social media dacă brandurile ar avea neurodivergențe?
Fericirea constantă și continuă prezentată de branduri face parte din registrul opus față de realitatea unei persoane cu neurodivergențe ce nu își poate exprima ușor trăile și nu se poate conecta facil cu lumea din jur.
Gesturile comune precum susținerea privirii, recunoașterea emoțiilor celorlalți sau exprimarea emoțiilor proprii sunt extrem de dificile, așa că de cele mai multe ori integrarea copiilor și a tinerilor cu autism în societate întârzie să se întâmple sau nu se întâmplă niciodată.
Dorim să aratam cum ar arăta lumea brandurilor dacă nu ar putea să se exprime în felul în care se exprimă acum. Cum ar arăta lumea brandurilor dacă ele s-ar comporta ca niște persoane neurodivergențe.
Vezi aici video campanie.
Redirecționarea a 20% din impozitul pe profit al brandurilor către Autism Voice poate fi o contribuție extrem de importantă pentru susținerea copiilor și tinerilor care au un diagnostic de tulburări de spectru autism și a familiilor acestora din România, ca să aibă o șansă la o viață integrată social, la incluziune, la prieteni, școala și un viitor loc de muncă.
Campania urmărește atât înțelegerea și acceptarea de către societate a simptomelor persoanelor cu autism, cât și susținerea copiilor și a aparținătorilor prin servicii de specialitate, ateliere, cursuri și programe puse la dispoziție de noi.
Pentru a trage acest semnal social pe larg, Autism Voice a preluat postările unor mari branduri și le-a trecut prin lentila neurodivergenței, atât imaginea, brandingul, cât și descrierea, având ca ghid cele mai întâlnite semne, precum:
- Lipsa comunicării non-verbale;
- Absența imitării expresiilor faciale sau gestuale;
- Aversiunea față de schimbări și rigiditate;
- Folosirea obiectelor altfel decât în scopul lor uzual (scutură, plimbă sticle pe care le umple și le golește etc.).
Avem specializările și oamenii necesari pentru a ajuta copiii și tinerii cu autism să devină realmente membri activi în societate, însă nu putem să creăm singuri schimbarea necesară.
Sperăm ca mesajul nostru să deschidă sufletul celor ce au puterea să fie parteneri cu noi și, împreună, să creăm infrastructura necesară pentru modernizarea sistemului de sănătate mintală din țară.