Enter your keyword

post

Afaceri pentru Viitor, sezonul 2: „Dacă înțelegi că trebuie să fii sustenabil în viitor, atunci acest lucru este o oportunitate” – Liviu Solomon, Fondator și CEO Texdata

Adoptarea principiilor sustenabilității este vitală pentru viitorul oricărei afaceri, consideră Liviu Solomon, Fondator și CEO Texdata, producător pentru companii din industria modei. Compania fondată în urmă cu aproape două decenii a ajuns, în prezent, la afaceri de peste 10 milioane de euro.

Dacă înțelegi că trebuie să fii sustenabil în viitor, atunci este o oportunitate, pentru că sunt foarte multe branduri care conștientizează importanța și atunci tu, ca producător, dacă nu te aliniezi ideii de sustenabilitate, nu mai ai loc la masă”, a declarat Liviu Solomon în cadrul celui de-al doilea sezon al emisiunii „Afaceri pentru Viitor”, dedicat IMM-urilor, susținut de ING.

Proiectul a fost demarat anul trecut de Ambasada Sustenabilității în România pentru a aduce față în față cei mai importanți lideri ai mediului de afaceri și cele mai importante teme privind dezvoltarea sustenabilă.

Fondatorul Texdata crede că nu vor supraviețui testului timpului afacerile care nu au o strategie de investiții și cele care nu privesc în afara propriilor granițe. „Un business care va muri este un business care nu ține cont de realitatea zilei de azi, trăiește sub o cupolă de sticlă, unde crede că este confortabil fără investiții sau care speculează doar momentul, fără planuri de viitor”, spune Liviu Solomon.

În prezent, compania sa produce aproape 60% din energie prin intermediul panourilor solare, iar următorul pas este ca Texdata să devină complet independentă energetic, folosind energie regenerabilă.

În acest moment, industria textilă este una dintre cele mai poluante la nivel global. „Tot acest consum exacerbat, sigur că duce în sfera poluării masive, și stocurile imense care sunt la momentul acesta în industria textilă, sigur că au impact masiv asupra mediului. Din păcate, nu am văzut politici de recirculare a stocurilor sau pur și simplu sunt ignorate”, afirmă Liviu Solomon.

Antreprenorul subliniază că investițiile în sustenabilitate vor permite o calitate mai bună a vieții pe termen lung. Chiar dacă pare că e mai scumpă, sustenabilitatea, de fapt, este mai ieftină. De ce? Pentru că avem o viață cu o calitate mai bună. Nu peste zece ani, ci începând de mâine. Dar acest lucru nu merge decât cu efort colectiv”, susține CEO-ul Texdata.

Totodată, profitabilitatea imediată este o falsă iluzie, care duce la dispariția unui business, crede Solomon. Odată ce o companie respectă principiile eticii și este transparentă, onestă și oferă servicii de calitate, atunci rezultatele pozitive nu vor întârzia să apară.

Un sfat pe care el l-ar oferi unui manager de IMM este să fie dispus să asculte și să învețe de la cei de lângă el. „Problema managementului la nivelul mic și mijlociu este că nu putem să lăsăm deoparte orgoliile. Credem că știm foarte multe și nu avem nevoie de sfatul nimănui. Sfatul meu este să înveți de la oricine este lângă tine, oricine are ceva de spus și oricine îți poate da o informație sau un sfat care să te ajute în viitor”, afirmă antreprenorul.

Proiectul “Afaceri pentru Viitor” este dezvoltat de Ambasada Sustenabilității în România (ASR), cu obiectivul de a atrage atenția asupra celor mai importante teme privind dezvoltarea sustenabilă a afacerilor, în cadrul unor dialoguri cu cei mai importanți lideri ai mediului privat. Cel de-al doilea sezon este dedicat segmentului IMM și este realizat în parteneriat cu ING România.

Despre Ambasada Sustenabilității

Ambasada Sustenabilității în România promovează modelul economic în care companiile, prin parteneriate, pot rezolva probleme sociale și de mediu fără a sacrifica eficiența economică (profitul). Ambasada este o inițiativă nonprofit, privată și apolitică. Lansată oficial în 2018, organizația aduce laolaltă companiile responsabile și ONG-urile implicate pentru ca împreună să contribuim la apropierea momentului în care românii trăiesc într-un mediu sănătos, o societate echitabilă și prosperă.

Despre ING România
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.