Afaceri pentru Viitor, sezonul 2: „Am ajuns astăzi ca 25% din numărul nostru de produse să fie reciclate și 50% să fie reciclabile”- Lidia Fați, Cofondator Dacris
Integrarea treptată a principiilor sustenabilității a devenit importantă pentru industria de birotică și papetărie. Compania Dacris, înființată în 1994 de către Lidia, Dan și Claudiu Fați, a început să comercializeze produse prietenoase cu mediul din 2006, când sustenabilitatea nu era încă un concept cunoscut, dar drumul nu a fost deloc ușor.
„Am ajuns astăzi ca 25% din numărul de produse pe care le avem să fie reciclate și 50% să fie reciclabile. Acesta este un pas ca de la Pământ la Lună pentru noi, cel puțin, și în general, pentru industrie. Pornind de la faptul că punem pe piață hârtie, plastic, tonere, poate și electronice și toate se constituie în deșeuri, la urma urmei”, a declarat Lidia Fați, în cadrul celui de-al doilea sezon al emisiunii „Afaceri pentru Viitor”, dedicat IMM-urilor, susținut de ING.
Proiectul a fost demarat anul trecut de Ambasada Sustenabilității în România pentru a aduce față în față cei mai importanți lideri ai mediului de afaceri și cele mai importante teme privind dezvoltarea sustenabilă.
Totodată, Dacris nu vinde produse de unică folosință. „Toate instrumentele de scris pe care le vindem au rezervă. Acest lucru aduce o doză mare de sustenabilitate. În afară de faptul că o parte dintre ele sunt făcute din peturi reciclate din mări și oceane, sau din peturi de apă luate de la fabricile de apă. Așa se și numesc, B2P – bottle to pen, și au o formă de sticlă de apă”, spune Lidia Fați.
În opinia sa, succesul și longevitatea Dacris s-au bazat pe investiții constante în companie și pe o strategie de business gândită pe termen lung.
„Nu e vorba doar de bani la mijloc. Noi nu facem business doar ca să câștigăm niște bani, pentru că nu-l facem pe termen scurt. Poți face acest lucru, să vrei foarte mulți bani, să nu mai investești nimic și gata. Ai câștigat bani și stai acasă. Dar așa am fost noi setați de la început. Nu plecăm cu bani acasă și facem ceva neapărat cu ei, dar totul se întoarce înapoi în companie”, adaugă cofondatoarea companiei.
Mai mult, ea susține că sustenabilitatea este una dintre valorile companiei Dacris.
„Noi suntem și fondatori și atunci cumva în companie, sau în grupul nostru, am adus valorile noastre, în primul rând, și am încercat să aducem oameni care să le împărtășească.”
Pentru antreprenoare, sustenabilitatea constă în efortul de a reduce impactul negativ asupra mediului, pe cât posibil. „Să fii sustenabil înseamnă să faci lucrurile în așa fel încât ecosistemul din jurul tău să poată să fie viabil pe termen lung.”
De asemenea, Lidia Fați consideră că orice persoană poate face anumite acțiuni pentru a reduce amprenta de carbon. „Se pot face bani și având grijă de mediu, exact ce spuneam mai devreme, nu e nevoie să cheltui enorm ca să lași o lume mai bună în urma ta.”
Proiectul “Afaceri pentru Viitor” este dezvoltat de Ambasada Sustenabilității în România (ASR), cu obiectivul de a atrage atenția asupra celor mai importante teme privind dezvoltarea sustenabilă a afacerilor, în cadrul unor dialoguri cu cei mai importanți lideri ai mediului privat. Cel de-al doilea sezon este dedicat segmentului IMM și este realizat în parteneriat cu ING România.
Despre Ambasada Sustenabilității
Ambasada Sustenabilității în România promovează modelul economic în care companiile, prin parteneriate, pot rezolva probleme sociale și de mediu fără a sacrifica eficiența economică (profitul). Ambasada este o inițiativă nonprofit, privată și apolitică. Lansată oficial în 2018, organizația aduce laolaltă companiile responsabile și ONG-urile implicate pentru ca împreună să contribuim la apropierea momentului în care românii trăiesc într-un mediu sănătos, o societate echitabilă și prosperă.
Despre ING România
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.