fbpx

Enter your keyword

post

Afaceri pentru Viitor, sezonul 2: „Ideea sustenabilitații ne-a venit în mod natural” – Gelu Popa, Fondator și CEO Geladi

Afaceri pentru Viitor, sezonul 2: „Ideea sustenabilitații ne-a venit în mod natural” – Gelu Popa, Fondator și CEO Geladi

Pentru Geladi, un mic producător de saltele, materii prime și materiale pentru industria produselor tapițate, integrarea principiilor de sustenabilitate s-a făcut pe măsură ce clienții finali au devenit mai conștienți de parcursul saltelelor folosite, spune Gelu Popa, Fondator și CEO al companiei pe care a înființat-o în 2001.

„Ideea aceasta a sustenabilității ne-a venit în mod natural. Începând cu doi-trei ani în urmă, o mulțime de clienți, în special persoane fizice, m-au întrebat: <Mulțumesc, salteaua e foarte bună, dar ce fac cu cea veche?>. Și atunci a răsărit în mintea noastră întrebarea aceasta: ce se va întâmpla cu salteaua noastră peste 10-12 ani?”, a declarat Gelu Popa, în cadrul celui de-al doilea sezon al emisiunii „Afaceri pentru Viitor”, dedicat IMM-urilor, susținut de ING.

Proiectul a fost demarat anul trecut de Ambasada Sustenabilității în România pentru a aduce față în față cei mai importanți lideri ai mediului de afaceri și cele mai importante teme privind dezvoltarea sustenabilă.

„Salteaua are arcuri, stofe, burete. Nu există astăzi în Romania nicio firmă de colectare și de reciclare a acestor saltele. Dacă până acum nu ne-a păsat unde sunt saltelele noastre vechi și ce se întâmplă cu ele, astăzi chiar ne pasă și ne punem întrebarea aceasta.”

El crede că educația cu privire la importanța protejării mediului înconjurător ar trebui să înceapă cât mai devreme. „Ar trebui de mâine, de la grădiniță să se predea, să fie <Ora Pământului>, <Pubela mea>, <Protecția mediului>, nu știu cum să se numească. Și până în clasa a cincea să fie obligatorie, ca și educația fizică. Ar trebui să fie obligatorie și ora aceasta, care nu există astăzi, de protecție a mediului.”

În opinia lui Gelu Popa, sustenabilitatea implică utilizarea atentă a resurselor disponibile astfel încât viitorul generațiilor următoare să nu fie afectat.

„Sustenabilitatea este suma proceselor prin care folosim resursele de astăzi ca să ne asigurăm tot ce avem noi nevoie, fără să le afectăm pe cele ale generațiilor viitoare. Trebuie să ne gândim la copiii noștri, ce apă le lăsăm, ce aer le lăsăm… Ce o să se întâmple cu salteaua pe care o produc eu astăzi peste 10 ani, când nu o să mai fie folosită? Ce se întâmplă cu ea, unde ajunge? Ne punem întrebări, ne gândim”, adaugă antreprenorul.

Compania Geladi reciclează diferențele de debitare care sunt apoi transformate în materii prime pentru confecționarea unor noi produse.

„Există deșeuri de sârmă pe care le reciclăm, există deșeuri de spume, dar nu le spunem deșeuri, ci diferențe de debitare. Acestea pică atunci când croim o bucățică de burete ca s-o înglobăm într-o saltea. Noi ne-am dotat de 8-10 ani cu utilaje care transformă aceste diferențe de debitare în materii prime, pe care le vindem altor companii care le folosesc în confecționarea de perne, de șezuturi pentru canapele”, afirmă Gelu Popa.

De asemenea, Geladi are în plan să investească în propria centrală fotovoltaică, pentru a asigura consumul de energie al companiei.

Proiectul “Afaceri pentru Viitor” este dezvoltat de Ambasada Sustenabilității în România (ASR), cu obiectivul de a atrage atenția asupra celor mai importante teme privind dezvoltarea sustenabilă a afacerilor, în cadrul unor dialoguri cu cei mai importanți lideri ai mediului privat. Cel de-al doilea sezon este dedicat segmentului IMM și este realizat în parteneriat cu ING România.

Despre Ambasada Sustenabilității

Ambasada Sustenabilității în România promovează modelul economic în care companiile, prin parteneriate, pot rezolva probleme sociale și de mediu fără a sacrifica eficiența economică (profitul). Ambasada este o inițiativă nonprofit, privată și apolitică. Lansată oficial în 2018, organizația aduce laolaltă companiile responsabile și ONG-urile implicate pentru ca împreună să contribuim la apropierea momentului în care românii trăiesc într-un mediu sănătos, o societate echitabilă și prosperă.

Despre ING România
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.